En sur dag!

Fasiken alltså, denna dag har varit piss från start. Man kanske måste ha sånna dagar för att uppskatta de bra. Vaknade med världens värk i muskelaturen runt bröstbenet och i ryggen. Har haft så en gång förut under graviditeten. Ja för ett par veckor sedan. Orka inte ta mig upp ur sängen imorse så min älskade gubbe kom med panodil och tog sen hand om barnen själv.
Låg där och försökte somna om men Anton var inte på sitt mest strålande humör imorse och Martin var så seg med att klä på sig så de blev sena. Ja det gick inte att somna om för det var liv och rörelse.
Efter att de åkt och panodilen börjat hjälpa gick jag iallafall upp och satte mig en stund vid datorn, inväntade att gubben skulle komma till jobbet och berätta hur det gått. Sen så skrev jag ett tag på adventssagan. Nu har vi kommit fram till den 7 december iallafall. Men det är ett par dagar kvar att göra. Idéer finns det massor av som tur är. :-)
Efter att ha suttit en stund vid datorn började jag få ont igen så det var bara att gå och lägga sig igen. Gah, jag som har mega mycket att göra idag.
Somnade så skönt där i sängen utan en tanke på listan. Sen så plingar det på dörren, vet inte hur länge jag sovit. Det var grannen som kom för att lämna tillbaka en sak jag glömde där i söndags. Undra hur länge jag sovit om jag inte blivit väckt? Nä det var verkligen bra att jag kom upp, kände mig piggare efter min lilla tupplur med. :-) Tack U för att du fick upp mig, det var ett effektivt sätt. Du får plinga på här emellanåt. :-)

Nu skulle jag väl äntligen få något gjort, men närå, tror alla helvetes hundar är lösa idag. Fick ett trevligt, nä trevligt var det inte, brev från FK om att jag var tvungen att styrka att jag hade någon sorts sysselsättning  en vecka i augusti annars skulle jag förlora min sgi. Fasiken så irriterad jag blev. Jag vet ju att jag har sett till att allt har gått i varandra, från fp till att stå hos arbetsförmedlingen till att börja plugga.
Men det var ju jag som gjort fel sist jag pratade med fk, jag hade uppgett att jag pluggade den veckan men jag började ju inte förens en vecka senare. Jag stod ju som arbetssökande hos ams.
Så jag ringde upp till fk förklarade att jag måste haft gröt i huvudet medans jag pratade med dem sist och berättade hur det skulle vara. Allt frid och fröjd trodde jag. Men tanten hos fk säger att hon inte kan se att jag står inskriven hos ams under den veckan, hon kunde se att jag blev utskriven därifrån när jag började skolan och att jag blev inskriven i nov -07. Men hon kunde inte se att jag var skriven där mellan 18-24 augusti som det rörde sig om. Grrr. Så hon ville att jag skulle ringa ams och få ett intyg att jag stod skriven där.

Jag hatar att behöva fixa saker som känns meningslösa för att någon annan inte kan sköta sitt jobb. Ringde ams och pratade med en herre där som tyckte det var bra konstigt av fk att begära intyg när det stod att jag blivit inskriven nov -07 och blev utskriven 25 augusti -08. Hur svårt kan det vara att förstå det. Men iallafall han skickar intyg till mig som jag sen ska skicka till fk. Kul kul. NÄ men det löser sig i slutändan men jag kan ju glömma att få mina pengar nu på torsdag som jag egentligen skulle haft. Och vi är ju inte alls beroende av de pengarna, grr, klart som sjutton att jag behöver dem.

Nä jag har verkligen surat hela eftermiddagen och har inte hunnit sy mina gardiner idag heller. Har iallafall klippt till dem så jag får väl sitta ikväll. Nu ska jag försöka masa mig in i duschen och få känna mig lite fräsch. Kanske piggar upp humöret något. Om en halvtimme kommer gubbe och barn hem så då måste jag försöka bli lite gladare och trevligare fastän jag vill morra åt allt och alla. Men min stackars goa familj ska inte behöva bli lidande. Får morra när barnen lagt sig ikväll.

Åh vad skönt det var att få skriva av sig. Skriva är som terapi för mig.


Lånad bild från googlebilder.

Ha en fortsatt trevlig dag. *kram*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ååå vad jag skämdes när jag väckte dig så bryskt idag! Hoppas din dag blir mycket bättre imorgon. Jag kan lova att jag inte kommer över och väcker dig i alla fall:-D (skola hela dagen!)

Kram!

2008-11-25 @ 19:43:08
Postat av: Jenny

åååh hatar oxå fk!!!!!!!!

Stackare

krama

2008-11-25 @ 20:48:10
URL: http://familjenav6.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0