Husdrömmar!

God eftermiddag!

Idag kan jag äntligen bocka av punkten sy köksgardin från min to-do-lista. Känns så gött nu. Nu ska den bara strykas och hängas upp men det tar jag ikväll. Har förtjänat att sitta här en liten stund nu. Ska ta och byta i sängarna strax och sen masa mig in i duschen. Har blivit två dar i rad nu att jag sprungit omkring i pyjamas halva dagen. Vad slapp man kan bli när man är hemma. Jag brukar annars behöva duscha det första jag gör på morgonen för att vakna till men nu när gubben tagit barnen till dagis och skola så har jag kunnat vara halvslö hela förmiddagen. :-)

La ut en massa tomtar på tradera för ett litet tag sedan och alla blev sålda, gud så skönt. Igår satt vi och skickade en massa vinnarmail så nu hoppas jag bara att alla betalar. Har råkat ut för sånna som köpt saker och sen skitit i att betala och man blir lika irriterad varenda gång. Ikväll när barnen somnat ska jag försöka få ut lite julgardiner och juldukar med som jag rensat bort. Ja det finns endel att lägga ut nu när vi storrensat.

Satt och surfade runt förut på inredningssidor och hittade så mycket fint som jag vill ha till lillbäbis rum, har en vision av hur det ska se ut och det ska bli så kul att göra iordning det. Men det blir till våren när man kan ha fönster öppna, för nu vill jag inte ha mer färglukt här hemma.
Frågan är bara vart jag ska göra av mitt pysselskåp som står i bäbisens rum nu, har en stor garderob proppad med pysselsaker och jag har ingen aning om vart de ska ta vägen. Vi har ingen plats alls mer i huset för det. Tycker egentligen att ett hus på 138 kvm borde kunna räcka till men vi är ju så många nu och det finns inte så många bra ytor att förvara saker på.
Satt och drömde för ett par dagar sedan om ett nytt hus, mitt drömhus. Jag vill bo nere vid en sjö nära oss, ha ett stort 2 våningshus på mellan 200-250 kvm. Stort lantligt kök, bibliotek med öppen spis i, stort vardagsrum med stora panoramafönster ner mot sjön. Jag har en klar bild av hur jag vill att det ska se ut, ja nästan in i minsta detalj. Jag hoppas att jag någon gång i livet kommer att få det så. En golden retriever vill jag ha med men det vette sjutton om jag kommer kunna ha nu när både jag och gubben är pälsallergiker. :-(

Nä dags att fortsätta listan. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0