Ingen som köper vhs längre eller?

God eftermiddag!

Jisses så mörkt det är ute nu och klockan är ju bara fyra. Ja då får man tända mysbelysningen lite tidigare. :-)

Har suttit och fotograferat en massa vhs-filmer som vi inte längre vill ha eller har någon plats för. Tänkte lägga ut dem på tradera men när jag kikar där så har nästan inte en film fått några budare. Det kanske bara är energislösande att lägga ut dem för så skoj är det inte. Jag kan förstå att folk inte vill köpa vhs, det gör jag ju inte själv heller.
Sist jag köpte vhs var när jag köpte Sandybell-serien till Amanda. Nostalgi på hög nivå. Älskade de filmerna när jag var liten.



Nä jag ska göra med gubben vad han tycker, annars så kanske man ska sätta upp en lapp på affären här att vhs bortskänkes mot att de hämtar dem. Eller så kör man dem till sopstationen direkt. Bara jag blir av med dem.

Här har vi haft sjukstuga idag igen, denna gång var det Martins tur. Igår hade han feber och idag var han trött och sliten. Ingen feber än tack och lov. Får se hur han känner sig imorgon. Sen är gubben dålig med, världens huvudvärk och ont i halsen blandannat. Mina stackars prinsar. Huvudvärken misstänker jag kommer från målarfärgslukten, som jag visserligen inte känner längre men ångorna finns ju i hela huset och påverkar en. Kanske därför jag har så ont i  huvudet varje dag med. Men nu är vi klara med målandet iallafall för vintern. Tog det sista idag, det andra som jag vill ha målat får vänta till våren då man kan ha öppet. Men det som vi har gjort nu iallafall har gjort sån skillnad. Gud så mycket bättre det blev, helnöjd. :-)

Idag har jag  varit till bm med, allt var bra förutom vikten. Ja hon sa inget men jag. Jag har gått upp 18 kg hittills. Jisses alltså. Hade jag inte varit så stor innan så hade jag inte brytt mig. Gick upp mellan 15-18 kg med grabbarna med medans jag gick upp bortåt 40 kg med Amanda, det är mycket det. Och många av de kilona sitter ju fortfarande kvar. Men de ska ryka nu efter lillbäbis är född. Denna gång ska jag inte ge mig hur lång tid det än kan tänkas ta. När jag är 35 år ska jag inte vara tjock, så är det bara.

Nä nu kom gubben hem med Gabriel och Anton. Och Anton är ledsen så jag ska ta och gosa med honom nu.
*kram* :-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Bra tänkt!! Jag tänkte likadant efter Tildis o jag är utan tvekan på god väg att nå målet!!



När är det BF??!



Trevlig torsdag!!

2008-11-20 @ 01:30:50
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0