Julstäd och måleri :-)

Ja som rubriken säger, detta är vad som står på listan idag plus en massa annat. Men av allt som står ska jag iallafall måla ett vitrinskåp och rensa jullådorna sen hoppas jag att jag orkar mer.
Mår inge vidare idag, feber och fortfarande huvudvärk. Ingenting hjälper mot den, har provat panodil och massage och det är ju det enda jag kan göra just nu. Sen när gubben kommer hem blir det mer massage av nacken och med tigerbalsam på, hoppas att det kan hjälpa lite iallafall.

Så hur har eran helg varit, här har det varit toppen. Maken fyllde år i fredags så då var han och jag ut och åt middag. Det är så härligt att ibland bara få vara vi två, att kunna sitta ned och äta en god bit mat utan fyra godingar som har fullt upp att var och en berätta något spännande. Visst jag gillar det med men ibland som sagt vill man kunna diskutera lite andra saker än vad som hände i Star Wars eller vad någon på dagis gjorde. :-) Iallafall så var vi iväg till Mongolian Steakhouse här i stan, älskar den restaurangen. Valde en av mina favoriträtter, frästa jätteräkor i starksås med ris till. Mumma.
Tack mamma och goa systeryster som tog hand om våra vildar under kvällen. :-)

På lördagen hade vi bestämt att vi skulle fira gubben här hemma med familjen. Förmiddagen bestod i att städa och fixa middag innan gästerna anlände. Det var så trevligt, älskar att gäster här. Efter middagen spelade vi lite bowling på wiin och gubben vann. Det var han värd då det är ändå var hans födelsedag på fredagen.

Så igår, söndags, rotade vi fram alla barnkläder och plockade fram bäbiskläder och la iordning i trådbackar. Det var så mysigt att få fram stl.56 igen, så pyttesmå de är. Det fanns en heldel fint kvar efter Amanda, mycket har jag gjort mig av med men guldkornen var kvar. Jag konstatera att det enda jag behöver köpa in är strumpbyxor och lite fler klänningar till damen. Men det är ett kärt nöje.
På eftermiddagen var vi bort till ett par bekanta som vi lärt känna här i området. Jisses så fint de hade det, precis min stil. Älskar att få gå husesyn hos andra. Det var supertrevligt att vara där, de är så goa och trevliga människor. :-)
Barnen lekte och vi vuxna tölade mest.

På kvällen var jag så trött så jag orkade inte påbörja målandet av väggvitrinet så det måste jag ta tag i nu. Men det är lite svår målat så jag får ta det i omgångar. Vill ju bli klar snart. Köpmannadisken blev så mycket finare som vit och det sporrar en till att fortsätta. Vill ju bli klar innan lillbäbis kikar ut.

Nä nu ska jag inte sitta här och svammla bort förmiddagen, dax att jobba lite för att sen med gott samvete kunna vila bort huvudvärken och febern.

Ha en fortsatt trevlig dag. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej vännen. hur är det? nu är det inte långt kvar.

Hur går det med huvudvärken? det är inte så att det e havandeskapsförgiftning på g ?

kraaam

2008-11-10 @ 17:13:02
URL: http://familjenav6.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Hej!

Du, ta det lite lugnt! Du som är höggravid gör 100 gånger mer saker än vad jag orkar/hinner göra. :-)

Vila lite nu.:-)



Kram

2008-11-11 @ 09:00:40
Postat av: Annika

Så kuuuuuuuuuul med en ny bloggbebis att följa!!!



kramis

2008-11-12 @ 11:02:24
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Jenny

Tack tack :)



Den är från 6 ¨år.

tror det går bra. man kan hoppa in när man vill :)

Kom dit nästa onsdag pch fråga om det går bra :)

Anna heter hon som håller i det.

Det är från 6 år.



hihi fråga på du ^^

Kraaaam

2008-11-13 @ 10:51:18
URL: http://familjenav6.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0