Mår som jag förtjänar!

Godkväll, hoppas ni där ute mår bättre än vad jag gör. Jag har tjuvstartat julen lite och mår där efter. Var så sugen på knäck och igår så gjorde gubben det åt mig. Får skylla på att lillbäbis ville ha det.
Ikväll käka jag nog lite för många när vi och barnen satt och kika på film.

Lånad bild. :-)

Jag brukar ta det ganska försiktigt med godis för min mage fixar inte för mycket. Men nu så tänkte jag mig inte för och åt lite för många på för kort tid.
Jisses så ont i magen jag har nu, mår riktigt pyton. Man hoppas ju att man lärt sig en läxa nu. Egentligen borde jag inte äta något med socker i för jag får ont i magen nästan varje gång, ytterst lite går bra. Har ofta ont i magen och misstänker antingen socker, vetemjöl eller laktos eller en blandning av det. Ibland kan endel av det gå bra och andra gånger så får jag ont. Ska ta tag i det nu när lillbäbis är ute. De får helt enkelt undersöka mig ordentligt på vc.

Måste börja äta annorlunda, jag vet ju det. Inte bara för att gå ner i vikt utan för att jag ofta har så ont i magen. Men ibland tror jag att jag är felprogrammerad där uppe i hjärnan, hur kan man äta det man vet att man får ont av. Ja något fel är det på en iallafall.

Nu ligger alla barnen i sina sängar och jag är med sugen på att krypa till kojs, så trött idag, det har varit fullt ös hela dagen lång.
Men nä jag ska nog försöka hålla mig vaken en stund till, mysa lite med sambon. Är sugen på isvatten och på att magontet går över, tar väl en timme så lättar det.

Idag hade vi min moder, syster med gubbe här på besök. Trevligt att sitta och tjöta lite. Men vi blev ännu mer varse om att vi måste fixa nya köksmöbler. Stolen min mor fick tag på var med trasig under. Fasiken alltså vad trött jag blir på möblerna. Ska ta oss iväg till ikea såsmåningom och provsitta lite stolar. Bord vet jag ju redan vad jag vill ha, ett vitt norden som kan bli jättestort. Då vi ibland är rätt många här hemma. :-)
Igår satt Anton och ritade med overheadpenna på ett papper, inte tänkte jag på att det kunde gå igenom. Men nu är det röda fina streck med på det apfula repiga bordet vi har. Ja en snygg dekoration på ett annars trist bord helt enkelt. :-)

Nä nu ska jag nog ta och besöka dasset här hemma, har en lillfis som lever rövaren i magen nu och gör mig aningens kissnödig. Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad bara liiiiiiite sugen jag blev att att besöka din blogg inatt!!! Vill ju med ha KNÄCK!!! hMM...



Trevlig söndag!!

2008-11-23 @ 02:49:17
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0