Pyssel och adventsfika!

Vilken härlig dag det varit idag. Tackar för det. :-) Lördagen var lite sisådär tyckte jag för Anton var inte på världens goaste humör utan tjurade och bråkade hela dagen mer eller mindre.
Dock så var vi till Ikea på lördagen och det är ju alltid kul. Vi provsatt en massa stolar och nu är det väl två olika sorter vi funderar emellan. Får åka och provsitta dem igen. Annars köpte jag mig en tavelram med plats för 15 kort, tänkte jag skulle fixa kort på barnen och hänga upp i trappen. Vår trapp är så tråkig, det finns ingenting där nu och vad kan vara finare än kort på mina älsklingar. :-)

På eftermiddagen var vi hemma och städade och adventspyntade. Amanda och Martin var iväg till kompisar och lekte så vi hade det rätt lugnt med bara två gossar hemma. Det blev så mysigt att få fram lite stjärnor och ljusstakar.

Så till idag, Anton har varit på jättebra humör ända fram till kvällen men jag förstår att han krångla lite då för han har inte sovit någon middag idag så han var rätt trött.
På förmiddagen drog vi igång en massa julpysslande. Det var superkul och hela familjen var engagerad. Måste visa lite bilder från pysslandet. Först ut är min makes snögubbe som han gjorde, så himla cool blev den.


Sen måste jag ju även få visa barnen i aktion. Här är Amanda som pysslat ihop ett julkort till sin mormor.


Och så tar vi Martin som håller på att tejpa ett kort till sin moster och morbror. :-)



Sist men inte minst ut är Gabriel som funderar på vad han ska ha på sitt julkort.



Anton hamnade inte med på bild, han pysslade inte så mycket utan roade sig mest med att ta julklistermärken från sin förpackning, sätta det på ett papper, sen dra bort det igen och sätta tillbaka dem. Han höll på länge och var väldigt koncentrerad.

Efter lunch åkte vi till min syster och hennes gubbe på adventsfika. Även min mamma dök upp där. Mycket trevligt och hon hade pyntat så fint hemma. Det är alltid lika kul att träffas och töla bort en stund. Anton älskar deras brevinkast med, vi har ju bara brevlåda här hemma men syrran har ett brevinkast och det gillar Anton att öppna och stänga och ropa i. Haha, lillprinsen. Grannarna hennes måste fundera vad det är för vildar som är där ibland.

Kvällen gick sedan i ett huj när vi kom hem. Bakade pizza och sen de vanliga kvällsrutinerna. Nu sitter vi här vid datorerna igen och är så där lagomt sociala med varandra. Ska ta och försöka skriva färdigt adventssagan idag för den ska ju sitta upp imorgon. Är på 17 december så det är ett par dagar kvar att skriva. Det har blivit ungefär två sidor per dag.
Nä dax att återgå till det. Ha det så bra allihopa. *kram*

Kommentarer
Postat av: flowie

Va mysigt med julpyssel :-) det ska vi göra till helgen, med en kompis o hennes barn, så jag måste komma ihåg o sticka till panduro o inhandla lite pyssel :-) kram kram!!!

2008-12-01 @ 19:28:01
URL: http://http://flowie.blogg.se/flowie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0