Snyggingar vs fulmonster!

Godkväll på er alla!

Denna dagen har gått i kreativitetens tecken. Martin har varit sjuk och hemma idag med, egentligen är han mycket bättre men är tvungen att vara hemma från dagis än pga sina ögon. Men nu är de inte illröda som igår utan lätt rosa.
Iallafall hade han som önskemål att vi skulle göra fulmonster idag. Jag visade dem för ett tag sedan en sida på internet där några gjort fulmonster och jag tyckte de var häftiga. Berättade för barnen att det skulle vi göra, de skulle få rita sitt eget monster, välja ut ett tyg som vi har hemma och sen skulle jag sy ihop det till dem.

Imorse när jag klivit upp fick jag värsta yrselanfallet, lyckades sitta och käka lite frukost men efter det var jag tvungen att gå och lägga mig ner. Var som jag åkte karusell och inte bara i huvudet utan i hela kroppen. Illamående som busen. Jag avskyr att åka karusell. Låg så medans gubben körde barn till dagis och skola, ja jag låg så tills strax innan gubben var tvungen att åka till läkaren. Kände mig lite bättre då iallafall så det var att kasta sig in i duschen och sen iväg. Min älskling har ju med varit sjuk nu i veckan med ont i halsen, huvudvärk bla. Nu var det inte det han skulle till läkaren för utan för hans axel som han haft ont i, i ett halvår. Så idag var det dags för den stora sprutan, eller ja så stora var de inte men men. Kortison insprutat i axeln. Jag var ju givetvis tvungen att följa med, har aldrig sett han i en sån situation så det var ju lite intressant. Här hemma är det jag som fått sprutor i mina fingerleder och opererats.

Men efter läkarbesök och postenbesök så var det dags med skaparverkstan. Martin ritade upp ett mysigt monster och jag började klippa. När det väl var utklippt så såg jag att det var lite i minsta laget och skulle bli lite svårsytt så jag förstorade upp hans monster. Han valde tyg och jag sydde. Sen så insåg jag att jag ville sy det lilla också. Blev ett gulligt litet monster till Anton.
När vi hämtat de andra barnen så visade Martin stolt upp sitt fulmonster och Gabriel och Amanda ville självklart ha varsitt de med så det gjorde vi när vi kom hem.
Men först efter dagis var vi och klippte våra två prinsar Gabriel och Martin för imorgon åker vi till fotografen och tar kort. Anton som också ska ta kort klippte vi inte för jag vill att han ska ha långt hår. Han har de ljuvligaste lockar man kan tänka sig. :-)

Tänkte jag skulle lägga in lite bilder på godbitarna i deras nya frisyrer och på fulmonstrena.

Först ut är min största prins Gabriel. :-)


Näste man är goseMartin. :-)


Sen alla fulmonstrena som vi gjorde. :-)



Håll tummarna nu med för att jag inte vaknar mitt i natten av att jag måste åka och föda, lillbäbis kan allt vänta en och två veckor till. Imorgon är det så mycket annat att göra. :-)
Nu i helgen står det mycket trevligt på agendan.
Imorgon ska vi efter att ha käkat frukost och duschat/badat åka iväg till fotografen med grabbarna. Sen lunch och efter det, det stora lussekattsbaket. :-) Tänkte jag börjar en vecka tidigare i år ifall ifall bäbis kommer snart. Min mamma hade tänkt sig komma hit då med och ev kikar syrran och hennes gubbe förbi när de är ute på prommenad. Supertrevligt.
På söndag ska vi över till våra goa grannar på middag. Det ska bli mycket roligt. Jag är så glad för att vi har så goa trevliga grannar.
Sen så ska vi även träffa ett annat föräldrapar under helgen, tänkte ta en lekparksträff när vädret tillåter. Så ni ser, jag kan inte föda i helgen. :-)
Ja inte nästa vecka heller för då har jag adventspyntande på listan, bla ska jag stöpa mina adventsljus. Haha, lovar att jag inte kommer känna mig redo när det än blir av, kommer alltid vara en massa att göra.

Nä nu ska jag nog ta mig en kopp te och umgås med älsklingen. Är inne i en riktig te-period. Köpte på mig två nya sorter sist jag var på affären och de var smaskiga.
Ha en fortsatt trevlig kväll nu. *kram*



Kommentarer
Postat av: Marita

Hej!

Oj vad dina pojkar har blitt stora, sedan jag såg dem sist... :=)

Kul att ni ska ha ett barn till!! Lycka till med allt nu& sköt om sig!



Kram Marita

2008-11-21 @ 22:24:00
Postat av: Jenny

åååh så fina fulmonster!!!!! Vill oxå göra sådana men måste införskaffa en symaskin först.

2008-11-22 @ 12:12:05
URL: http://familjenav6.blogspot.com/
Postat av: flowie

oj oj va stora Gabriel o Martin har blivit :-o känner ju knappt igen Gabriel, förutom när jag såg bilden från när han var 1 år :-) kram!!

2008-11-26 @ 22:30:03
URL: http://http://flowie.blogg.se/flowie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0