Trött med hövvevärk!



Googlad bild

Idag är ingen bra dag, egentligen borde den vara det då jag ska ägna mig åt en av mina favoritsysselsättningar. Shopping med syrran. Men jag har sovit uruselt, gick och la mig alldeles för sent, tror klockan var runt ett när jag släckte. Har börjat läsa i boken Mias systrar och den är ju så grymme bra. Sen som alla nätter så får jag gå upp på toa varannan timme.
Lillbäbis ligger nog rätt långt ner nu, hjälper inte hur mycket jag än går på toa, jag är lika kissnödig direkt efter ändå. Precis som det ska vara när man är i v.36.
Kan inte fatta att jag redan är där, shit det är inte långt kvar alls nu. Härligt men samtidigt lite vemodigt då detta är det absolut sista barnet. Men så ont som jag haft denna gång och så trött jag varit så är jag inte sugen på att va gravid något mer, detta kommer ju ändra sig om nått år, alldeles säkert men fler blir det inte vad än många andra tror. :-)

Så vad står mer på agendan här hemma idag? Först nu ska jag ta och påbörja en målning av vår köpmannadisk vi har i köket. Den ska bli vit och fin. Målade den vi har i hallen för ett tag sedan och det blev sån skillnad. Jag vill ha det mesta i vitt för jag känner vilket lugn det ger. Jag är nog en sån person som blir stressad av för mycket färg, tyvärr då färger är väldigt fint. Så så ser min förmiddag ut, tar nog en stund att måla den, sen måste jag snabbt in i duschen innan jag ska hämta upp syrran vid lunch.
Måste fixa vinterjacka till Martom idag, jisses så barnen växt här under sommaren och ja under den hösten som varit hittills med. Köpte en ny vinterjacka till Gabriel för inte så länge sedan och då tyckte jag Martins jacka passa men nu ser jag att när han böjer sig ner så syns maggen hans och så kan han ju inte ha det. Får bli samma storlek som brorsan.
Martin har kunnat ärva kläder av Gabriel ganska länge då det bara är ett år mellan dem men nu så drar Martin också 122 på många saker så det blir dubbla uppsättningar här hemma.
Lilla Anton lär ju ha en heldel kläder att välja på sen.

Tradera är något som ska fixas idag med, har hur mycket som helst att lägga ut. Sen när lillbäbis ska ha datarummet så måste det mesta vara borta därifrån och vi har ingen plats att ha en massa böcker och urväxta kläder på så det blir att sälja av. Men jag gillar det, så skönt när man får åka till posten med ett gäng paket.

Nä nu ska jag ta mig lite huvudvärkstabletter och sätta igång måleriet om jag ska bli klar.
Ha det så bra idag nu! *kram* :-)

Kommentarer
Postat av: Ami

Åh, jag vill också läsa Mias systrar!

2008-11-09 @ 09:17:53
URL: http://ami-summermoon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0