Varför kan det inte bara bli vinter?

Hur kul är det när man vaknar upp och det bara ösregnar, känns som humöret blir därefter. Jag är så megatrött på regnrusk nu. Kan inte det bara börja snöa istället så får man lite förändring och det blir mycket finare ute. Och att barnen kan få åka lite pulka.


bild tagen från Wikipedia

Vet inte vad det är med mig nu, har varit på ruggit humör nu i över ett dygn. Allt känns bara piss. Jag känner mig sur och irriterad på allt och det är träligt. Det är synd om de som är i min närhet, stackars min goa familj. Kan inte vara lätt för gubben att ha en surkärring runt sig. Nä så här kan jag inte fortsätta. Jag tror att mitt dåliga humör kan ha något att göra med att jag sover alldeles för få timmar på natten och av de timmarna sover jag inte ens bra. Har haft huvudvärk varje dag i över 2 veckor ( vilken kanske beror på målarfärgen som stinker i huset ) och sen så är det tugnt nu i v.38.
Det känns som jag svalt en medicinboll.
Just nu känns det som jag aldrig kommer att sakna denna gigantiska mage men det vet man ju hur det blir efter ett tag. Nä jag drömmer om en bra möe mindre mage, får sätta den på diet sen när jag slutat amma.

Så vad står på agendan hos mig idag, hmm, tvätta, skriva inköpslista och matlista, kika efter en klänning till lillan som jag köpt men tappat bort. Packa in julklappar som är väldigt skrymmande och inte allt för bra gömda, måste fixa detta innan barnen hittar dem. Visserligen skulle de bli väldigt glada men det kan ju vara kul att vänta till julafton. De längtar som busen här efter jul och frågar emellanåt hur länge det är kvar. Gosisar. Till helgen har vi tänkt att tjuvstarta lite och baka lussebullar iallafall. Men adventspyntandet får vänta ytterligare en vecka. Hoppas lillfis i magen kan hålla sig inne tills jag är klar med det. Sen ska jag nog ta och läsa lite idag med, precis rätt väder för läsning. Aha jag hittade något posititvt med detta rusk, tända lite ljus.

Jag vill ut och resa, min resetarm är enorm just nu. Jag vill åka med gubben till London igen, åh vad mysigt det var. Jag vill strosa runt med honom där ett par dagar. Sen så saknar jag Danmark med, det var så härligt och fridfullt att bara ta dagen som den kom i somras. Barnen pratar mycket på Danmark fortfarande och badhuset i Kolding som gjorde starkt intryck på dem. Och alla roliga ortsnamn som Bindeballe. Haha! :-)
Varje gång jag hör Kråkradio och mamma Mu så tänker jag på Danmark för det lyssnades en heldel på det i bilen. Härliga minnen. :-)
Men helst skulle jag nu vilja resa till antingen USA, Grekland eller Italien. Absolut att jag någon gång i mitt liv kommer besöka dem platserna, det är jag helt övertygad om men jag vill nu. Känner mig emellanåt ganska rastlös hemma och då vill jag iväg. Inte riktigt läge när barn nummer fem snart ska födas. :-D
Kommer ha fullt upp snart så då kanske det lägger sig lite och sen när jag börjar plugga i vår igen kommer jag ha häcken full.

Nä dax att ta och lyfta rumpan och ta lite panodil och lägga sig en stund så man kan göra lite nytta.
Ha en fortsatt trevlig dag. *kram*


Kommentarer
Postat av: Jenny

usch jobbigt med huvudvärk :/

krama

2008-11-18 @ 14:48:35
URL: http://familjenav6.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0