Har nästan regnat bort här!

Blä, blä, blä tycker jag om regnet. Är ju ingen soldyrkare egentligen som älskar när det är supervarmt så att kläderna klibbar men vill nog nästan hellre ha det på sommaren än detta regn.
Vi hade planerat in en massa små utflykter med barnen som ännu inte blivit av då vi inte är så glada i att va ute i regnet någon av oss. Visst borde man kanske trotsa vädret och ge sig ut ändå men jag har inte ens regnkläder.
Nä hit med sol så vi får åka och bada nu.

Vad har vi haft för oss sen sist då?
Vi har:
* Grattat min syster. Tack vännen för supergod mat och gott fika. Det var trevligt att ses allihopa och sitta och töla ett tag. :-)
* Vi har haft besök av våra vänner Mia och Tobias och deras tre grabbar. Väldigt kul att vi fick till en date. Barnen lekte och spela tv-spel och vi vuxna töla bara. Mycket trevligt. Hoppas ni har det bra i Danmark nu.
* Vart och shoppat på bergvik. Tack Margot för att du tog endel av barnaskaran. Jag hitta en massa fina kläder men shoppade bara lite ändå. Lite till Cornelia från Kappahl och Pop och en tröja till mig. :-)
* Barnen har lekt med kompisar.
* Vi har pysslat endel hemma, skrivit ut bilder och fått upp en tavla. Gjort en planering av hur vi ska gå tillväga med vår budgetrenovering av köket. Skrivit lite fler att göra listor.
* Tränat Wii.

Ja gubben min tränar wii nu medan jag sitter här och latar mig. Blir min tur snart. Mår lite illa som vanligt och har träningsvärk sen gårdagens träning. Nej jag mår inte illa för att jag är gravid om någon skulle undra. Man kan ju lätt tro det, har ju varit gravid ett gäng gånger förut. :-D Illamående blir jag jämt när jag käkat pga min sönder medicinerade mage. Ska på gastroskopi igen på torsdag, ska bli spännande att se hur det ser ut i hals och mage nu. Har inte lika ont som i vintras men har obehagskänslor i både hals och mage. Ändå har jag inte käkat den medicinen som jag käka då. Men jag äter ju annan medicin för lederna och huvudet. Ska få lugnande då med för förra gången var ju en total mardröm. Är rätt så nervös inför denna gången. Tänker på det ofta nu då det närmar sig med stormsteg. Jaja, det blir bra när det är gjort och jag kanske kan få hjälp med svalg och mage. :-)

Nä nu ska jag ta och byta till träningskläder för nu är det min tur. Sov gott. *kram*

Kommentarer
Postat av: Helena

Va duktiga ni är !!

2009-07-11 @ 23:15:56
URL: http://lottiec.blogg.se/
Postat av: Amanda

Låter som ni haft ett par härliga dagar iaf. Trots regn. ^^



Magen låter ju inte så rolig att leva med dock. Hoppas gastroskopi kan hjälpa för att komma tillrätta med den.



2009-07-12 @ 14:27:28
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Helena

Hejsan !!

Ja det var härligt att bara vara i lekparken efter flera dagar inomhus =)



Min William lekte faktiskt i lekparken med din Gabriel och hans kompis. De busade för fullt =)



Ha en underbar dag

Helena

2009-07-13 @ 08:28:33
URL: http://lottiec.blogg.se/
Postat av: Jenny Ölmebo

Alltid mkt för er ni :)

vilken energi ni har :)



hihi



kraaam

2009-07-14 @ 17:48:07
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Rebeccas.se

Grattis, du har vunnit Libero t-shirten som jag lottade ut i min blogg! Maila mig din adress så skickar jag den. Dock kan det ta en vecka eller så, då vi åker till landet idag.



Kramar Rebecca

2009-07-16 @ 12:33:01
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: MammaMia

Ja, det är så himla tråkigt väder!

Tur man har sina egna, privata solstrålar som lyser upp tillvaron =)

2009-07-22 @ 23:06:50
URL: http://miabw.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0