Kalashelg!

Ja nu har vi haft kalas i dagarna två. Martin fyllde ju 5 år i tisdags och Gabriel fyller 6 år till fredagen, så då passa det väldigt bra med kalas mittemellan dem.

På lördagen stod det barnkalas på agendan. Maskerad skulle det vara med. :-) Martin var urtjusig i sin lite för stora batmandräkt men vad gör det när man är en cool superhjälte. Gabriel var ondingen Darth Vader och fäktades mot Yoda med sitt lasersvärd. Kalaset var väldigt lugnt och barnen lekte och hade kul. Undra hur lugnt det hade varit om alla inbjudna kommit? Grabbarna hade lite otur för 7 st av deras kompisar kunde inte komma, en var sjuk och de andra var bortresta. Så kan det bli ibland men grabbarna var lika glada ändå för ett par av kompisarna kunde ju komma och det var ju maskerad. :-)
De hade haft nedräkning länge.
Anton fick med vara med på maskeraden och han var en liten tiger, världens sötaste tiger.


Dock så fick vi inga bra bilder på Batman och Darth Vader när de var själva utan kompisar och de lägger jag inte upp här. Men på vår lilla prinsesstårta fick vi nån bild.


Idag var det kalas för släkten. Mycket trevligt, vi käkade tacolasagne och sallad och pratade en massa. Barnen gillade sina paket men föredrog sedan att kolla på film istället för att sitta och töla. Gabriel fick bland annat ett scooby-doo spel och det har de spelat massor av nu ikväll. Så härligt att se dem att kul ihop syskonskaran. Ja Anton fick ju hållas här nere med oss då han har en tendens att förstöra för dem. Ska bli så skönt när han blir lite större och kan vara med dem och leka för han vill ju det väldigt gärna men sen är han lite för klåfingrig.

Nu ska jag försöka fortsätta att läsa min bok för skoluppgiften vi har. Måste lämna tillbaka boken på onsdag till bibblan så jag tänkte jag skulle hinna igenom den och sen kopiera det som är viktigt.
Avslutar med en till bild på Cornelia från idag, gogumman min.


Ha det så bra. *kram*

Kommentarer
Postat av: Linda

Maskeradfest låter trevligt, barn gillar sådan. Väntar på recept på den tacolasagnen som ska vara så god. Fast Karin väntar nog på receptet på gryta hon skulle få av mig;)

har du kollat upp om du kan på tisdag?

2009-03-30 @ 01:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0