Trött!

Har inte orkat skriva på ett par dagar, har somnat tidigt men sovit dåligt. Det har varit fullt upp från morgon till kväll.Men det är ju så det är i vissa perioder.

I söndags blev gubben sjuk i magsjukan. Jag såg framför mig Anton och hur vi skulle få springa med vätska till honom var femte minut och att det ändå inte skulle hjälpa utan han skulle bli uttorkad och magra av ordentligt igen, precis som förra gången. Kände att jag inte ville riskera det igen så jag och gubben bestämde oss för att han skulle isolera sig hos sin mamma i 2 dygn och hoppas på att han inte smittat någon annan av oss.
Sagt och gjort, han flyttade till sin mamma och jag och barnen stannade hemma och isolerade oss. Ingen skola och inget dagis här ifall vi var smittade så skulle vi iallafall inte sprida smittan vidare.

Det var lite fullt upp att vara själv hemma med 5 barn i 2 dygn och inte kunna gå någonstanns men det gick bra, väldigt bra och det är skönt att känna att man klarar av att dra hela lasset själv även om det var fullt upp från tidig morgon till sen kväll.
Jag och barnen var ute i trädgården, bakade, kika på film och myste.
På tisdagen när det gått 48 timmar minst sen gubben spydde sist kom han hem och genast kändes det rörigare hemma, varför är det så? Men det var trevligt att se honom iallafall.
 
Och ingen annan har spytt heller så jag tror nog att vi slapp få magsjukan. Amanda mådde risigt i måndagskväll men det blev inget mer än så. Tack och lov.

Igår efter dagis var vi och inhandlade vårjackor till de tre större barnen, så skönt att ha allt klart. Anton får Martins gamla och till Cornelia har jag köpt en windstopper från pop men jag kanske behöver en jacka med eller vad tror ni?
Martin älskar rött så igår hittade vi en jättefin röd jacka från Lindex som han var så glad när han fick, Amanda köpte sig en skinnjacka därifrån. Hon blev jättehäftig i den. Till Gabriel hitta vi en häftig på hm, lite streetvarning på den. Huvudsaken att alla barnen var nöjda. Nu är det bara vårskor och mössor som ska inhandlas och ev överdragsbyxor.

Jag längtar enormt efter våren. Har planterat lite krokus och pärlhyacinter i kruka och det känns så vårligt härligt. :-)


Idag ska jag på utvecklingssamtal för Gabriel, ska bli spännande sen är det gympa för Gabriel och Martin och jag tänkte ta med mig Anton på musiklek i kyrkan om det finns plats för oss. Tror han skulle gilla det då han älskar att sjunga och sjunger jämt hemma. :-)

Imorgon blir det en shoppingrunda med syrran, ska bli så trevligt. Ska kika in på hm och se om jag hittar lite kläder till Cornelia, hitta så mycket fint på hms hemsida men jag hoppas det finns i affären med.

Ha en fortsatt trevlig dag. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0