Livet går i 180

Redan Torsdag, denna vecka har som alla andra gått fort men denna vecka har till skillnad från andra detta år varit helt ljuvlig. Allt tack vare solen, vilket härligt väder det har varit. Jag har njutit fullt ute när jag varit ute. Kanske det nu äntligen kan bli vår.

Barnen kikar efter vårtecken här och blåser såpbubblor för fullt och cyklar. Ja de är med glada för att våren är på gång. Annars hade jag trott att de skulle vilja ha snö längre och kunna åka pulka och andra vinteraktiviteter. Men de har nog fått nog de med, vi har åkt en heldel pulka och skridskor. Det enda vi var dåliga på var att ta oss iväg och åka skidor men det blir ju vinter igen.

Gabriel har fått sommarfrilla nu med, ja inte för att det snart är vår utan för att det verkligen behövdes. Först ville han spara ut sitt hår så det skulle bli långt och jag tyckte väl med att han skulle få göra det men gubben var inte lika sugen på det. Jag och Gabriel ändrade oss med tillslut. Gabriel har väldigt tjockt hår och det är vågigt som busen så när han får lite längre hår så stor det åt alla håll och är helt omöjligt att få bukt med. Skulle nog behöva en hel del vax i det håret för att få det att ligga på plats. Men efter dagis härom dagen så tog jag och snaggade honom. Han blev jättefin i den frisyren med, nu ser man hans vackra ansikte bra.

Igår var jag till skolan på kursintroduktion. Trevligt att vara tillbaka igen, även om jag trivs hemma med barnen så har jag varit hemma så många år så det är skönt att få göra lite annat med. Kul att se klasskamraterna igen, goa tjejer.
Kursen verkar intressant men efter att ha kikat igenom uppgifterna idag så verkar det mastigt, en heldel att göra. Men det löser sig nog efterhand.

Avslutar med en bild på lilla Cornelia, gosegumman min. :-)


Hon börjar gilla att ligga i sitt babygym lite mer nu och försöka få tag på bamsefigurerna. Man får även passa sig när man har på sig glasögonen för hon siktar in sig på dem. Börjar bli farligt men hon får inte tag på dem än.

Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Har inte haft tid att besöka dig på ett tag, haft fullt upp med skolan o inte minst Galan, så precis nu ska jag uppdatera mig!!



Så söt hon är i finaste kläderna från Gymboree :-DDDD



Trevlig helg!!



kramis!!

2009-03-20 @ 20:41:29
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0