Inte länge kvar nu!

Till sommarlov, jag har nedräkning här. Det ska bli helt fantastiskt, underbart, nödvändigt att få vara helt ledig. Bara få ta dagen som den kommer. Och få läsa alla mina böcker, hur ska jag hinna plöja igenom allt jag vill läsa. Har en stor hög av intressanta böcker. Ett kärt nöje att hinna med. :-)

Vilket underbart väder vi haft i helgen. Både skönt och inte att det var så varmt, mest skönt men jag var rätt svettig efter nån timme i solen.
Igår, Lördag, var vi ner till Museet och kikade på när Amanda spelade tvärflöjt. Stolt som en tupp var man. Hon har snart spelat 1 år och det är väldigt kul att se vad hon lärt sig. Vid museet mötte vi upp min mamma och hennes väninna, min moster, min syster med gubbe och svärmor. Många som ville kika på min älskade dotter. :-)



Efter spelningen stod lekparken på agendan. Jag, Amanda och Cornelia passa på att springa iväg till panduro med för att inhandla saker till inbjudningskorten. Hon ska ha födelsedagskalas om en vecka. Pyssla är något som hon älskar och vad passar då bättre än att göra sina egna inbjudningskort.

Cornelia var så go vid museet och passade på att gosa en massa.



Mina grabbar var inte lika intresserade av spelandet utan tyckte det var trevligare att leka med en pinne i gröngräset.



Efter stan åkte vi hem för att käka och vila lite, värmen suger ju musten ur en innan man är van den.
På kvällen åkte vi till Kil och grillade. Det var så gott och jättetrevligt. Vi satt ute hela kvällen och barnen sparka boll och lekte. Tack Pelle och Cacca för en trevlig kväll. :-)

Idag, söndag har jag inte lämnat huset och trädgården och det har varit helt underbart. Skönt att bara slappa emellanåt också. Orka inte ens iväg till fotbollsträningen med grabbarna utan det fick gubben ta. Annars brukar ju jag va med dit bara för att stå och töla i lekparken med de andra mammorna.
Men jag fick mitt sociala behov fyllt idag av lite prat med grannen över staketet och med Amandas kompis mamma som var hit. Det räckte gott och väl att prata med dessa 2 goa tjejer. :-)
Har hunnit plantera lite blommor och gurka idag med. Hoppas att det kommer växa bra. Känns så trevligt att kunna få lite hemma odlade grönsaker, utan några gifter alls.

Avslutar detta med lite bilder från senaste tiden. Jag ska uppsöka sängen så jag orkar med morgondagen. Först gos med Cornelia medans de andra är på jobb, dagis och skola sen måste jag plugga resten av dagen.








Kommentarer
Postat av: jenny Ölmebo

Åh vad härligt ni verkade haft det :)

Gud vad stora barnen blivit. tiden går så fort!! :)



Ja denna värme är både underbar och jobbig :p

Aldrig är man nöjd :D

men nu ska det blir regn under veckan :/ Trist, tycker det kan regna på natten. ca var tredje natt :)

Så sen sol varje dag :p

Med lite små vindar som svalkar :D



Kramar

2009-06-01 @ 19:47:05
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0