Jag lever, nästan iallafall!

Denna vecka har varit så hektisk att magen och huvudet pajjat för mig, ont av och till. Ja magen är det magkatarr, känner igen det. Går bättre de stunder jag försöker att ta det lugnt och när jag käkar novalucid och nexium. Ska bli skönt med sommarlov, ja det tåls att sägas många gånger. Så skönt med sommarlov. :-)

En del pluggat har det blivit men även lite skoj också. Jag och gubben var ut och käkade middag ihop på mongolian steakhouse. Mycket trevligt att sitta ner och bara vara vi och kunna prata utan någon som avbryter en.

Idag har nog varit den mest hektiska dagen någonsin. Började plugga runt kl. 8 på morgonen. Gubben kände sig inge pigg och hade lite feber så det blev att va hemma och vila för honom då resten av kvällen skulle va så jobbig. Vid 11 var det dags att ta med sig Gabriel till skolan och kika på den. Trevligt, jag tror Gabriel längtar massor nu. Jag har ju sett den skolan ett par år nu då Amanda går där.
Inköp av present till fröknarna stod på agenden med. Efter lunch fortsatte jag att plugga, fick ihop en nio handskrivna sidor. Jättebra dock så vet jag inte hur det ska få plats i arbetet då jag redan nu skrivit lite för mycket på faktadelen, måste ju få plats med diskussionen med.
Kl.17 var det dags för dagisfest och då mådde gubben bra igen, febern borta. Vette sjutton vad han fått för snabbvirus men han kanske helt enkelt reagerar på att det varit så mycket på sista tiden så kroppen säger ifrån. Så här vill vi inte alltid ha det.
Dagisfesten var mycket trevlig, kul att träffa lite andra föräldrar och töla med. Efter festen for vi direkt till fotbollsmatchen för grabbarna. Kul att se dem spela, står där som värsta morsan och hojtar på dem så att de ska springa. Stackars grabbar. :-)
Direkt från fotbollen så for jag och Amanda iväg till hennes karategradering. Många förväntansfulla karatenissar. Det är fascinerande att kika på alla vitklädda människor. De är imponerande, skulle vilja träna karate själv. Kanske någon gång. Tränade Tae kwon do när jag gick på gymnasiet och det var kul. Dumt att man inte fortsatt med det. Amanda klarade iallafall sin gradering och fick nu grönt bälte. Så stolt över henne. :-)

Nu är det snart dags att få krypa ner i den underbara sängen men först skriva ner lite av det jag skrev på papper förut så arbetet fortskrider.

Avslutar med lite kort från sista tiden. Ha det så bra. *kram*









Kommentarer
Postat av: Karin79

Hej stolta fotbollsmamman!



Ja, visst är det härligt att sommaren närmar sig. Jag vill grilla, bada och ha det gôtt. Hoppas vi kan ses snart. Det var så länge sedan!



Kram Karin

2009-05-28 @ 00:36:49
Postat av: Jenny Ölmebo

Du har så mkt att stå i du gumman :)



ja så skönt att sommaren e på g , men igr var inge trevligt med regn och hagel ><

men idag verkar det vara härligt väder :)



ha det gott

kramar

2009-05-29 @ 08:35:05
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0