Liseberg!

Jag hade under veckan som gått funderat lite på om man inte skulle ta och överraska barnen och åka till Liseberg, var 2 år sedan vi var där sist. Men det har som sagt varit lite stressigt här hemma så jag visste inte om vi skulle kunna ta oss tid till det. Sen så hängde det ju lite på vädret med.

Men så när vi vakna igår morse så var det strålande sol och vi bara kände att denna dag ska inte slavas bort här hemma eller över en massa studieböcker. Så sagt och gjort, vi fixade iordning matsäck och andra nödvändiga saker och begav oss av till Göteborg.

Barnen var uppspelta och funderade på vilka karuseller de ville åka. Cornelia sov så gott som hela vägen ner, skönt för henne för en bilresa för en bäbis är väl inte alltid det mest roliga. De andra barnen kikade på dvdn på vägen ner.

Dock var både jag och Amanda åksjuka och kände oss lite gröna i ansiktet ett tag. :-( Känns riktigt trist om vi inte ska klara av att åka längre sträckor i bilen. Vi som tänkt bila ner till Frankrike nästa sommar eller sommaren därpå. Men det kan väl gå över med åksjuka. Både jag och gubben var väldigt åksjuka som små men sen gick det över men för mig har det kommit tillbaka nu. Man får ha med sitt ett gäng med åksjuketabletter.

Väl framme vid Liseberg var det lunch först innan karusellerna fick besök av oss. Hittade en mysig plats.


Med magen fulla så begav vi oss av till kaninresan. En trevlig start.



Men jisses så fort tiden går där borta. Många karuseller blev det, både knatterally, små grodorna, rabalder, kålerado ( tack Sofia att du tog med barnen i den ), slänggungan, farfars bilar, drakbåtarna och ett gäng till. Vi hade tänkt att vi skulle åka hem runt 7 halv 8 men det blev ju inte riktigt så. Tror vi kom därifrån runt halv 10. Lite sent för barnen men men det är ju inte varje dag man är där.









Vi avslutade vår Göteborgs tur med ett besök på McDonalds i Ale. Hungriga och trötta men nöjda med dagen. För det var verkligen en toppendag för hela familjen. Det gick verkligen superbra att ha med sig alla fem barnen där även om Cornelia inte tyckte Liseberg var så där extra kul som de andra tyckte. Hon var nöjd med att få gosa. Extra kul tyckte jag att det var att min underbara vän Sofia hade tid att komma förbi. Det var alldeles för länge sedan som vi sågs.
Ska ta och åka ner och hälsa på henne själv någon helg bara Cornelia har slutat amma.



Idag är vi trötta här hemma, ja man känner sig nästan lite bakis och jag har inte kommit ur pyjamasen än trots att klockan är halv 1. Dags att pysa in i duschen nu och sen baka en liten kaka för min moder kommer på besök sen. Förutom det ska vi hinna städa färdigt, plugga och greja lite med våran odling av grönsaker. Fotbollsträning för grabbarna står på agendan också. En helt vanlig lugn dag hos oss. :-D Haha, nä, det är alltid en massa att göra tycker jag men det är skönt också.

Men både jag och gubben längtar tills ikväll när vi får sjunka ner i soffan framför 24 ikväll.

Ha en fortsatt trevlig dag och ta hand om er. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0