Dagarna flyger iväg.

Inte länge kvar till julafton nu, nästan för kort tid tycker jag. Varje år säger jag att jag ska vara klar med allt tidigare så att jag de sista dagarna bara kan ta det lugnt och njuta men det händer ju aldrig. Visst njuter jag men jag har ju för möe att göra med.
Men nu börjar vi bli klara med det mesta. Skinkan är kvar, så även att packa in lite paket och fixa skattkarta till morgonpaketen.

Så vad har vi haft för oss den sista tiden? Igår så städade vi lite på förmiddagen, både inne och ute. Även kaninerna fick det lite julfint. När vi höll på att städa som bäst ute kom min mamma och yngsta syster så det var ett trevligt avbrott annars hade jag nog blivit galen av att se allt som behöver fixas till. Det är för mycket bös i vår carport, men jag har sagt att jag ska fixa det till våren så jag får väl stå för det.

Jag tog med mig barnen och gick in medans gubben tog med sig Amanda och hämtade upp ett par kompisar till henne. De skulle iväg och kika på bio, Lassemajas detektivbyrå. Trevligt för henne. :-) Jag, mamma och syrran satt och tölade en massa, mycket skoj. Gabbe och Martin ville spela tv-spel så det fick de medans Anton och Cornelia höll oss sällskap i köket. En fika hann vi med också. Men tiden går så fort när man har det trevligt och vips så var det kväll och de åkte hem och vi satte igång ett pizzabak. Idag fick alla göra sina egna pizzor, riktiga mästerverk blev det av barnens. Jag och gubben gjorde en helt vanlig pizza. Martins pizza var nog den mest udda då han ville ha spaghetti och köttfärssås på sin och det var han ju tvungen att få när vi lovat att de skulle få välja. :-)

Här kommer en bild på han och Antons pizza.


Passar på att lägga ut en bild på Cornelia från igår med, sötisgumman. Här sitter hon och myser i mosters knä.


Och när jag ändå är en gång lägger jag ut en bild på henne från i Lördags, när hon var så söt i sin fina klänning. Ett fynd från tradera. :-)


Idag har tiden med gått rasande fort. Imorse var vi ännu en gång iväg till bvc och idag fick vi äntligen träffa vår bvc-tant. Vägde och mätte skruttan och nu har hon börjat tjocka på sig. :-) Hon har gått över 4 kilos sträcket och är nu 54 cm lång. Hon äter en heldel, prinsessan. :-)

Efter bvc var vi ute en stund, sen skulle gubben köra Amanda till en kompis och jag kände för en prommenad då Cornelia somnat i kärran. Fick med mig Gabriel på prommenaden. Det var riktigt trevligt att få gå och prata med honom och höra på hans funderingar. Ibland behöver man få ha dem för sig själva.
På eftermiddagen fick vi besök av min goda vän Karin och hennes barn, så härligt att få träffa henne igen då det var ett tag sedan nu. Tack supergoa Karin för de fina presenterna och det otroligt trevliga sällskapet. Vi måste ta och ses snart igen. *kram* på dig.

När Karin åkt hem så var det bara att fara iväg och hämta Amanda, medans gubben gjorde det passade jag och Anton på att besöka min moster och kika efter lite inredningstidningar till mig hos henne. Hon prenumererar på min favorit.

Hemma stod det sedan pepparkaksbak på agendan så det var det som hände här ett bra tag. Barnen tyckte det var roligt. Jag och Cornelia orkade inte med hela baket, eller ja Cornelia orkade inte så jag gick och la henne och slumrade till en stund jag med. Tack gubben för att du fixade klart baket så fint med barnen.


Nu sitter vi här och pustar ut efter ännu en hektisk dag. Allt julgodis är bakat som tur är. Men än finns lite kvar att göra och det får bli imorgon. Men vi ska även bara mysa imorgon med barnen, ta en prommenad om vädret tillåter.

Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Oj vad ni hinner med mycket! Håller med om att det är svårt att få till det där lugna och mysiga dagarna innan julafton. Här kommer det dick inte att bli ett problem då vi har fått magsjuka. Filippa var dålig i söndags, men jag trodde det var för att hon var förkyld och hade en massa slem. Men så började Gabriella igår kväll! Och inatt var det min och gubbens tur. Såklart. Jag mår bra nu, men maken lär vara däckad i flera dar som han brukar bli. Skitkul att sitta i karantän på julafton när man hade annat inplanerat. NOT! Hoppas ni får en mycket trevligare jul och ta det lugnt.

God Jul!

Kramar Ulrika

2008-12-23 @ 08:55:52
Postat av: Jenny

Så söta barn :)

Ja visst, jag älksar den klänningen och Emma kommer oxå att göra det tror jag när hon ser den ^^



Ja visst går det för fort. man säger jämt att man ska vara ute i god tid med allt. och även om man e det så komme det upp mer saker som ska göra oxå s då blir det kort om tid ändå :p



God jul på er :)

2008-12-23 @ 09:26:53
URL: http://familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0