En dag i lathetens tecken.

Idag har jag inte gjort mycket alls, legat på soffan halva dagen med gumman i famnen. Har haft huvudvärk hela dagen som vägrar att ge med sig. Ligger ju inte och sover i den bästa ställningen då jag har lilltjejen bredvid mig men det är ju så mysigt.
Huvudvärken kanske kan bero på att mjölken runnit till idag med, eller jag vet inte. Jobbig är den iallafall så det var skönt att bara ta det lugnt. Gubben min däremot har farit runt som ett jehu och donat och grejat hela dagen. Nästan så man får dåligt samvete när man inte gör något. Men men jag tar ju hand om lillan, att hon sen mest sover på mig behöver jag ju inte låtsas om. Jag producerar ju i och för sig mat till ett helt kompani och det tar ju sin lilla energi. :-)

Har ju varit så sugen länge nu på att shoppa lite nya kläder till lilltjejen men har inte tagit mig iväg ännu. Idag tog sambon med sig Anton och veckohandla så då passade jag på att skicka med en beställning från Lindex av honom. Kollade upp på nätet, så smidigt, vad jag ville ha och så kom han hem med det. Tack gubben! *puss* Så idag blev det en ny klänning till damen och 3 par byxor, insåg att jag knappt hade några byxor i 56 åt henne och 62 är ju superstort. Trodde nog jag skulle få en jättebäbis. :-)

Igår blev jag superglad när jag fick världens finaste bild på Cornelia. Tack så otroligt mycket Annika för den fina bilden du gjort på Cornelia. Måste lägga upp den här och visa. Det var så gulligt av dig och förgyllde min dag. :-)



Sen så blev jag även nominerad till nobelpriset i mammakunskap av underbara Annika. Jag blev verkligen så glad över den fina nomineringen. Här går man omkring och känner sig som en blandning av Dolly Parton och Jabba the Hutt från Star wars, i myskläder hela dagarna. Och när det då dyker upp sånna här trevliga saker så känner man sig så nöjd med det arbete man gör som mamma. För sina egna barn är man ändå den bästa i världen oavsett om man känner sig som värsta sunkmamman ibland. Tror det är väldigt viktigt att vi kvinnor berömmer varandra ibland för den kämparinsats vi gör.


Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna. Vilket är sant,
utan tvekan! Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en
mamma! En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa
 kärleksfulla förutsättningar för sina barn.

 En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop… som efter
först en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läsor läxor, tvättar, stryker,
städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid! När väl kvällen och natten
närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning… för att få ork att ta sig igenom ännu
en ny dag… med ett leende på läpparna!

Vi alla mammor som lyckas med den här bedriften är UNIKA! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!

Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang! Var STOLT över Dig själv!

Duracellmamman som stiftade årets Nobelpris inom ämnet Mammakunskap, vill
uppmuntra Dig som fått det här fina priset lite extra. Lottar av den anledningen ut 3 spa-kitt till tre av pristagarna!
Vill även Du ta del av chansen till SPA-kittet, lämna en kommentar under det här inlägget! hos Duracellmamman(inget krav, utan delta om Du har lust)

Jag har fått det här Nobelpriset av Duracellmamman. I min tur är det med en stor Ära som jag tilldelar priset till följande mammor:

Weronica
Jenny
Summermoon
Flowie
Pia
Karin
Mia
Wikan

Nä nu är det dags att avsluta denna dag och försöka hitta till sängen om jag inte fastnar på tradera förstås. Imorgon ska vi på Luciafirande på Amandas skola, så upp och iväg supertidigt.

Sov så gott vänner. *kram*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh vad söt du är! Tackar och bockar för utmärkelsen



Kram!

2008-12-11 @ 08:32:45
Postat av: Jenny

Tusen tack :)

vad rörd jag blir kraaam

2008-12-11 @ 09:11:53
URL: http://familjenav6.blogspot.com/
Postat av: flowie

Men va gulligt du är :-) Tack så hemskt mycket!! kram!!!

2008-12-11 @ 14:32:10
URL: http://http://flowie.blogg.se/flowie/
Postat av: Anonym

Tack så mycket vännen!

2008-12-11 @ 19:49:11
Postat av: Pia

oj! glömde skriva vem jag var :p Blev lite väl anonymt där kanske. TAck ytterligare en gång och massa grattis till det söta tillskottet till din familj.

2008-12-11 @ 19:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0