Juldagen 2008!

Denna dag har varit underbar, vi sov rätt länge då alla var trötta efter gårdagen.
Sen frukost blev det och efter det så var det endel lek med julklapparna. En heldel slappande, bara få vara och mysa med familjen.
Vi skulle egentligen varit ner till svärmor men eftersom svägerskan med familj bor över där så åkte vi inte dit när hennes barn är sjuka. Visserligen var minsta lite piggare idag men näsan rinner ju som niagarafallen. Nä vi bestämde oss för att vi stannar hemma och hoppas på att ingen blev smittad igår.
Det var rätt skönt att inte ha några som helst måsten under dagen. Gubben började bygga ihop bilbanan som Gabriel fick igår, så han var rätt nöjd. Anton har lekt hur mycket som helst med sitt kök, ja med de andra barnen med. Han är så söt Anton. Han hade hällt pärlor i en gryta och skulle koka makaroner och om man ska koka makaroner så behövs ju vatten så det hade han varit och hämtat sig. Sen att han hällt ut en massa på golvet var inget han reagerade på.
Gullungen, inte får han ha vatten där inne, golvet kan ju bli rätt förstört.

Efter lunch tog vi oss en prommenad och det var så skönt att komma ut men jisses så kallt det var. Barnen ville gå till lekparken så vi begav oss dit så de fick leka lite. De hittade även en stor snöhög som de hade snökockelkrig över. Jag sa till dem att inte kasta då det kan vara farligt när snön är som is men lyssnade de, nepp. Det gick tills Amanda fick in en fullträff på Gabriels hals och öra. Det gjorde nog bra ont på honom och han blev väldigt ledsen, stackarn. Nu hoppas jag att de lärt sig något. Visst förstår jag dem att de vill kasta så för det är väl kul men de insåg inte konsekvenserna av det om man blev träffad.


Väl hemma så ville barnen kika på Harry Potter så det gjorde de, eller iallafall Gabriel och Amanda gjorde det. Anton och Martin hjälpte till att laga mat och Cornelia sov.


På kvällen nu har barnen lekt en massa med bilbanan, fort som busen gick det. Det var många glada skratt. Så härligt. Nu har barnen somnat och jag och gubben ska se klart på Tomten är far till alla barnen och kanske ta oss en skinkmacka. Imorgon bär det av till min mamma och så kommer mina systrar dig och ena svågern. :-)
Sen blir det fredagsmys här hemma med Tacos i vanlig ordning och film med barnen. Hittade en julfilm som kanske kunde vara något. Andra planer vi har för resten av veckan är att ta oss iväg och åka skridskor, någon som vill följa med?
Barnen fick nya skridskor i julklapp så det blir jättebra. Tack svärmor för dem. :-)

Lägger ut en bild på min goseMartin från idag. Sötprinsen. :-)


Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*




Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kom det någon tomte i år...? Nästa år hoppas jag att vi är friska så vi kan tomta åt er igen :-D



(Vi följer gärna med och åker skridskor!)

Kram

2008-12-26 @ 08:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0