Luciafirande!

Idag är det Lucia och bara 11 dagar kvar till jul. Hur ska man hinna allting?
Morgonen idag gick i ett rasande tempo från att man klev upp tills att vi fick besök runt tre tiden.
Det var invikning av hela veckans tvätt, varför spar man egentligen kläderna för hela veckan? Och med det stora antalet familjemedlemmar hos oss så blir det rätt mycket tvätt. Vi var mycket duktigare innan Cornelia kom på att vika undan fort men nu har vi varit slappa. Sen efter det var det badning och duschning av hela familjen vilket också tar sin tid.
Måste fixa iordning duschen på ovanvåningen, vi har ju en där men det är så dåligt byggt att vattnet inte rinner dit det ska utan ut i hela rummet och det finns ingen våtrumströskel utan rinner direkt mot en trätröskel. Icke bra. Så där ska införskaffas glasblock och sättas upp och göra det vattentätt.
Vi behöver verkligen våra två duschar.
Ja just det, klä granen hann vi med, dock så vill jag klä om den lite för Anton tyckte det var väldigt fint att hänga sisådär 4 kulor på samma gren lite här och var. :-)

Strax innan lunch kom Amandas kompis hit och blev så förtjust i Cornelia. Tjejerna gosade endel med henne. Jag var väldigt effektiv där runt lunch och hann både laga mat och stryka grabbarnas kalasskjortor. Jag avskyr att stryka, är urkass på att stryka skjortor, inte blir de fina och släta överallt. Sen så hatar jag mitt strykjärn och måste köpa nytt. Det läcker vatten bakvägen då och då, grr när det blir blött hela tiden och man måste stryka torrt det.

Sen medans tjejerna drog till pulkabacken, Gabbe och Martin var på kalas så tog gubben med sig Anton och Cornelia ut i trädgården och jag kunde ta det lite lugnt, peta in linserna och kamma håret typ. :-D

Barnen här hade lovat att lussa för våra gäster men de hade ändrat sig lite då det var dags. Men min mamma ville minsann inte veta av det utan fick iallafall Gabriel och Anton att klä om och lussa lite. Gabriel var så duktig och sjöng så fint. Jag blev riktigt rörd och så stolt över min underbara son. Tack goa Gabriel för den fina sången. Amanda spelade tvärflöjt för gänget, fina julsånger och även en Hawaiisång. Martin ville mest spexa omkring, han har blivit en liten pajas denna unge man. Anton försökte hänga med så gott det gick med Gabriel och fixade sluttampen på Tipptapp iallafall. Gofisen. :-)

Så lite lussefirande blev det här.

Cornelia fick så många fina presenter idag med, bla. en jättefin rödrutigklänning från Lindex bamseserie. Tack  min goa vän Linda för den. Jag har spanat in den klänningen på tradera vid 2 tillfällen och tänkt köpa den men sen missat auktionerna men nu har Cornelia en äntligen. Sen så fick hon en härlig fin mysdress av min mamma, en stickad fin dress av sin farmor och en jättefin tunika med tights av Amandas kompis Anna med familj. Tack så jättemycket allihopa för de fina kläderna till min prinsessa. Jag älskar ju fina kläder till barnen så nu är denna mamma lycklig. :-)

Här kommer en bild på Cornelia tagen idag. Ja hon sov sig igenom det hela, vaknade lite nu på kvällen och åt och somna om. Jag hoppas att hon vaknar snart så att det inte blir en vaken natt.


Sen måste jag även få lägga in en bild på Anton från idag när han var ute och lekte. Han tyckte det var kul att dra pulkan. :-)


Nä nu ska jag ta och pysa mot soffan och mysa framför en film med gubben innan det är dax att förhoppningsvis sova.
Ha en fortsatt trevlig Lucia. *kram*


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina kort :)

nu får vi hoppas att snön e kvar ett tag :)

2008-12-14 @ 11:35:19
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Annika

Önskar Dig en underbar Tredje Advent!!



Kramar i MASSOR!

2008-12-14 @ 16:12:57
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0