Skridskor och korv!

Denna dag har varit väldigt trevlig, älskar sånna här dagar. Jag behöver komma ut och träffa folk och göra roliga saker för att må bra.
Vaknade runt nio-tiden idag, vilka tider vi fått nu på lovet. Men jag ska inte klaga. I natt var visserligen Anton vaken ett tag, och det var rätt jobbigt. Han satte sig upp hela tiden och när jag sa åt han att ligga ned så la han sig på mitt huvud och tätt tätt intill mig. Jag tror han känner lite avundsjuka för att Cornelia sover precis bredvid mig. Försöker inte säga något om att han ligger tätt bredvid mig då han också måste få det men när han lägger sig med sitt huvud på mitt huvud då har han passerat gränsen för vad som är tillåtet.  Goprinsen. Man kan verkligen inte somna så.

Iallafall efter lite frukost och duschning så var det dags att plocka ihop matsäcken och bege sig iväg för att hämta upp Amandas kompis och sen vidare till Mariebergsskogen för skridskoåkning med våra goa grannar. Ja jag åkte inte utan stod med Cornelia. Men till och med Anton provade, gick väl inte sådär lysande men han var glad iallafall och det är bra att han provat på det. Gabriel har blivit riktigt duktig på att åka och Martin är på g han med. Ett par gånger till nu i vinter så sitter det nog där sen.
Här är mina tre prinsar som sitter och väntar på att få skridskorna på fötterna. :-)

När alla tröttnat på skridskorna så uppsökte vi en grillplats och grillade korv. Det är av någon anledning alltid godare att käka det utomhus. Det märks så på barnen med om man gjort något ute ett tag. De blir mycket lugnare inne sen.
Tack U och G för en trevlig skridsko och korvgrillningträff, det får vi göra om snart. :-)

När vi kom hem ville Amanda och hennes kompis spela dator så det fick de, grabbarna åkte hem till en kompis. Så det blev rätt lugnt åt mig och gubben. Cornelia sov en stund så jag han röja undan endel hemma, vika tvätt och köra två maskiner. Nu har jag bara kvar att hänga den sista. Anton var supertrött på eftermiddagen och ville verkligen bara sova men han fick vara med och göra mat och då orkade han hålla sig vaken fram till läggdags. Det gick verkligen superfort när han somnade.

Nä nu ska jag här ta och sätta mig ner och planera lite inför framtiden, det är en heldel saker som måste tas tag i och då är det bra att ha en plan. Ska ta en arg Cornelia med från gubben, hon har badat och är inte på sitt mest strålande humör.


Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: flowie

Vilken supermysig dag ni haft!! :-) Kram!!

2008-12-28 @ 22:34:17
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack själva, det var verkligen jättemysigt. Fast liiite kallt var det :-D

Kram

2008-12-29 @ 11:28:37
Postat av: Helena

Hejsan !!

Vilken mysig dag ni verka ha haft!!

Vi provade skridskor i lördags med vår William 3 år... Det var inte det lättaste att hitta balan på den halkiga isen... Han var mer intresserad av fikat vi hade med oss. hihi

Helena

2008-12-29 @ 14:12:13
Postat av: Annika

Åhhh så mysigt Ni har haft det!!!



kramis

2008-12-29 @ 14:38:38
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Annika

Kul att du vill vara med!! Ett mail kommer inom kort dyka upp med lite info var vi ska hålla till här ute i den sekundära världen!



Kramis!

2008-12-29 @ 19:40:43
URL: http://www.duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0