Surfning i tv-rummet!

Idag har jag äntligen fått  min nya dator installerad. Tack gubben! :-) Jag är ju inge haj på datorer men tänker lära mig mer. Härligt med en bärbar dator, så nu kan jag sitta i tv-rummet och surfa samtidigt som vi kikar på film. Lyxigt.

Idag har schemat varit busy som vanligt. Kommer det alltid vara så här? Jag längtar ofta efter en dag då man inte har några måsten alls utan bara kan ta det lugnt. Men jag antar att om det blir en sån dag så kommer jag vara rastlös som busen.
Bvc var första platsen vi besökte och nu väger min lilla gumma 4.4 kg. Hon växer på bra av grädden jag har. :-) Efter Max och veckoshopping hade jag tänkt att hitta mig vinterskor men jag orkade inte med mer affärer då. Var på dåligt humör, varför vet jag inte men för allas skull så var det bäst att åka hem. Stackars gubbe och barn som fick stå ut med mitt dåliga humör idag. Hittade iallafall två klänningar på kappahlsrea till Cornelia, trevligt. Men annars hade de superdålig rea, fanns ju inget till de andra barnen.

När jag kom hem så fanns det en supertrevlig överraskning i brevlådan. Tack jättesnälla och goa Annika för den superfina klänningen till Cornelia, hon kommer bli en prinsessa i den. Jag blir alldeles rörd av din generositet. :-)

Kvällen gick fort, middag, nattning av barn, röja upp hemma. När alla barn, ja förutom Cornelia då, somnat så är man helt slut och orkar inte ta tag i så mycket utan det är mest soffan som hägrar. Jag önskar mig energi till att ta tag i Cornelias rum.

Nä nu ska jag ta och gosa med min lilla prinsessa och ge henne mat. Hon är inte allt för glad på gubben. På kvällarna tycker jag hon äter mest hela tiden men det får väl vara så för istället så sover hon ju nästan hela nätterna och det är skönt.

Imorgon ska jag försöka få in lite av mina bilder i denna dator och allt det andra som jag har på gamla datorn. Saknar mina grejer.

Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Annika

Kul att den äntligen kom fram!!!



Önskar Dig ett underbart Gott Nytt År!!!

2008-12-30 @ 23:36:07
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: jenny

Gott nytt år gumman :)

2008-12-31 @ 10:33:35
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Karin79

Gott nytt år, allra finaste Carita! Jag önskar att 2009 blir ett lyckosamt år för dig. Fyllt av kärlek, vänskap och utveckling, men även tid för rekreation.



Nu har jag hittat Cornelias present! Den kom fram när jag började flytta kartonger i kontoret. Efter nyår ska vi tapetsera öch lägga golv där inne. Ska bli så härligt att få ordning på "skräprummet".



Hoppas att vi ses snart! Du är så fin.



Kramar från Karin

2008-12-31 @ 11:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0