Äntligen Fredag med ett trevligt ikea besök!

Fredag är en av de trevligaste dagarna på veckan, när man har hela helgen framför sig och bara kan umgås och mysa med familjen.
Har inte skrivit på ett par dagar men det har varit lite hektiskt och jag har varit så slut på kvällen.
 Igår var jag och lunchade med tre underbara vänner, känner man sig lite nere som jag gjort ett tag så mår man så mycket bättre när man fått träffa dessa godingar. Vi var iväg till bergvik och lunchade i Rondellen. Jag är väldigt svag för kycklingbaugetter och deras är riktigt smarriga. :-) God mat och trevligt sällskap kan det bli bättre. Många var de samtalsämnen som betades av. :-)
Efter lunchdaten var det bara att åka till dagis direkt och hämta mina goa pojkar. Därefter följde vi med en vän hem som jag lärt känna nu sen minstingen föddes. Hennes son är född dagen innan min, lite kul. :-) Vi hade det jättetrevligt, fikade och pratade.

Idag var jag och gubben och veckohandlade och var till ikea. Hittar alltid en massa jag vill ha där. Har en lång lista på saker som ska inköpas så småningom. Vi håller ju på att göra om här hemma lite här och där. Idag blev det 2 nya kökslampor, är så trött på den vi har. En sån där stor furulampa som sträcker sig över nästan hela bordet. När jag flytta hemmifrån för ett antal år sedan så var drömmen om en sån lampa stor hos mig. Jag gillade verkligen furustilen då men smaken ändras tack och lov. När vi flytta till huset här för fyra år sedan så köpte jag mig en sån lampa och lyckan var gjord tills nu för ett tag sedan när jag bara blir kräknödig när jag ser den.
Nu blev det 2 vita glaslampor istället. Måste ta kort när jag fått upp dem. Köpte även en bordslampa in till vårt datarum, det kommer nog bli så fint. Sen så inhandlade vi lite till hallen. 2 nya hatthyllor som ska målas vita innan de kommer upp då de är i betsad furu, sen köpte vi även 2 skohyllor. Längtar så tills det blir klart.
När man är som vi en stor familj, en skara på 2 vuxna och 4 barn så blir det en hel drös med kläder. Det är ju inte så att vi har en jacka per man utan det är flera jackor och overaller som nu trängs i vår hall som inte är anpassad för fem öre för det. Så när gästerna kommer så finns där ingen plats för dem att hänga sina kläder på utan de brukar få lägga dem på en skolåda som vi har. Och jag som är lite smått allergisk när det ligger en massa saker överallt.

Jag önskar ibland att jag kunde få lite mer Bree Van Der Camp i mig, hon har det alltid så fint och visar alltid upp en fin sida. Jag är Desperate housewifes fan och just Bree är min stora favorit. Vet att under ytan så finns där en massa problem men jag gillar henne skarpt iallafall.
Sörjer lite nu att det är uppehåll på serien. Jag ser nog alldeles för mycket på tv men kan inte hjälpa det. Jag gillar det massor, det är avkopplande och roligt.

Nu ikväll var det ju säsongsstart för Let´s dance. Har alltid önskat att jag kunnat dansa men jag är vig som ett kylskåp. Visst jag har ju aldrig gått någon danskurs så man vet ju inte ifall det hade gått att få fason på mig.
Men vem ska vinna i år då? Jag har nog Danny som favorit. Det leendet faller man för, så är det bara.

Nä nu är det dax att dra sig mot soffan igen. Vi hyrde film idag, Tatuerad Torso. Den verkar mycket spännande.

*kram*

Kommentarer
Postat av: KarinS

Underbart att du också har Bree som favvo. Ytan är allt!

2008-01-17 @ 14:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0