Min allra första blogg!

Jag har ganska länge funderat över om jag ska ta och fixa mig själv en blogg och nu äntligen är det gjort. En spännande resa har börjat. Jag är totalt nybörjare på allt detta. Har kikat runt lite på lite olika bloggar och är så grymt imponerad av hur snygga de ser ut. Trevligt upplägg, roligt skrivet. Hoppas så på att jag kan komma in i det snabbt och få lite fason på min sida.

Så varför en blogg? När jag var yngre skrev jag dagbok under väldigt många år. Det var skönt att skriva av sig när man mådde dåligt och även när man mådde bra. Jag har nog ett visst behov att få ner mina tankar. Hade en stor rensning nu här i år efter att ha läst Rensa i röran med feng shui och kastade då alla mina dagböcker. Men jag läste igenom en del av dem och jisses så roligt det var. Vilka funderingar som fanns i huvudet på denna tonåring som jag var då. Känner nu igen att jag har ett behov av att skriva av mig men vill inte ha någon dagbok så blogg är ju perfekt.

Så vem är då jag?
Jag är 30 år, kan inte fatta det själv riktigt än. Bor i Karlstad med min sambo och våra fyra barn. F-99, p-03, p-04 och p-06. Fullt ös hela dagarna. Har alltid velat ha en stor familj. Jag älskar att ha folk omkring mig, har ett mycket stort socialt behov. Så vad gör jag mer än att vara med min familj och läsa andras bloggar? Jag läser vanliga böcker med, är just nu inne i en riktig läsarperiod och har avverkat ett par böcker nu på en månad. Älskar inredning, både att läsa om och att utöva i verkliga livet. Här hemma finns alltid något projekt på gång. Mera intressen är prommenader ( dock inte ensam utan jag vill alltid ha någon att prata med ), träffa vänner, kika på film och tv ( älskar såpor ), pyssla, måla, broder ( detta kanske ingår i pysslandet ).

Nä det här får bli ett kort inlägg. Dax att krypa till kojs, imorgon är det tillbaka till vardagen igen efter en lång julledighet. Men jag kommer nog sitta här imöra igen och greja.

*kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0