Plugg och en massa värk!

Har inte orkat sitta här på ett par dar nu. Började plugga i måndags och efter det har jag varit helt slut. Anade redan på måndagsmorgon att det skulle bli svårt, armarna var som cementklumpar och värkte. Hade sovit dåligt på natten för att det gjort ont. Jag skulle så gärna vilja sova en hel natt men det var länge sedan. Är det inte lillkillen så är det min dumma värk som håller mig vaken. Är det något jag avskyr så är det psoriasis artrit. Denna eländiga sjukdom som försämrat mitt liv ett par år nu. Jag blir så arg på att den hindrar mig från att göra saker jag vill.

Jag vill ju gärna kunna plugga men när hela kroppen värker så är det svårt att orka och att kunna koncentrera sig.
Hade suttit en tjugo minuter på föreläsningen sen började det. Först axlar och nacke som gjorde ont och därifrån strålade smärtan ut i armar, huvud och rygg. Fick världens huvudvärk och yrsel, armarna värkte som busen och kändes tunga och det blev svårt att skriva. Sen ryggen och höfterna med och benen som domnade. Det blev bara för mycket. Kändes som jag hade foglossning fastän jag inte ens är gravid.
Var helt gråtfärdig där jag satt. Fasiken alltså att kroppen ska reagera så. När jag kom hem på måndagen efter att ha hämtat barnen på dagis och sambon kommit hem var det bara att gå och lägga sig och där låg jag större delen av kvällen för att det gjorde så ont. På tisdagmorgon tog jag mig inte ens upp till föreläsningen. Börjar bra med att missa. Ringde reumatologen och fick en akuttid på måndag, gah det är ju länge dit och läkaren ville inte sjukskriva mig innan han sett mig utan tyckte jag skulle prova att plugga lite till. Kändes som allt bara föll ihop och jag bara ville krypa in under täcket och aldrig mer gå upp vad som än hände.
Ska jag behöva plåga mig igenom fler dagar med denna hemska smärta. Har ju ont i vanliga fall så jag knappt står ut men detta var ju värre.
Iallafall jag var till skolan igår och idag, tog en ca tjugo min en halvtimme innan kroppen sa ifrån och började värka än mer än innan. Får så ont tillslut att det blir svårt att sitta still och jag förstår inte hur jag ska överleva men det gör man ju även om det gör ont men man blir både slut i kropp och knopp.  Hela denna vecka har kroppen varit helt slut och fungerar inte riktigt som den ska, känner mig fumligare. Är så TRÖTT på att ha ont dygnet runt.

När jag är hemma så har jag också ont hela tiden så vad är egentligen meningen då med att vara hemma. Jo jag har ont men inte så här ont, detta är outhärdligt och jag är gråtfärdig hela tiden. Hemma när det börjar värka för mycket om jag gjort något kan jag lägga mig ner en stund och vila och det är det jag behöver allra mest, vila när det gör ont annars orkar jag inte med ett dugg. Tycker så otroligt synd om mina barn som har en mamma som inte orkar hitta på en massa och denna vecka har det varit ännu mindre ork.

Känner mig så kluven i vad jag ska göra, ska jag trots att jag har superont varje gång jag är i skolan och måste sitta still och skriva fortsätta plugga, vara tvungen att ligga och vila större delen av dagen och inte orka med mina barn eller ska jag se om jag kan bli fortsatt sjukskriven och vila en massa och hoppas att detta skov ger sig snart. Hoppas reumatologen har någon bra medicin åt mig på måndag.

Jisses vilket gnällinlägg det blev, behövde få ur mig min frustration över hur dåligt jag mår. Nu ska jag ta och sätta mig och plugga så länge jag orkar. Ska läsa på inför labben imorgon. Ska bli skönt att det är fredag, kanske sista dagen i skolan. Jag ska vila massor i helgen.

Natti och ta hand om er därute. :-)

Kommentarer
Postat av: KarinS

Stor kram till dig, gumman. Tänker på dig.

2008-01-25 @ 22:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0