Så går ännu en dag och kommer aldrig åter.

Nu var det ett par dagar sedan som jag var in här och skrev. Har nog haft fullt upp med att grubbla och oroa mig och det känns som om det blir värre ju närmare måndag jag kommer.
Varför känner jag som jag gör, jag har ju väntat på att få börja plugga i flera år nu. Är jag så här orolig för att det egentligen inte det jag allra helst vill göra eller är det för att jag är så rädd för att inte klara av det då jag har ont dygnet runt redan nu innan jag börjat eller är jag nervös för att börja i en ny klass.
Det är nog allt detta men mest är det nog för att jag inte känner mig bra, sambon tycker att jag ska vara hemma tills jag är frisk och visst kan jag förstå honom, det är ju inge kul för honom att höra mig varje dag gnälla för att varje del i kroppen värker. Jag är trött på mig själv så vad ska inte han vara.
Iallafall så har jag pratat med fk och förklarat läget och jag som trott att det skulle bli omöjligt att kunna bli sjukskriven igen om jag avbröt det nu för att prova plugga men det var det inte. Men visst de kan ju inte lova något. Jag skulle iallafall vara väldigt noga så att läkaren skrev varför jag inte kan studera och så sa hon att de har ju min historia och min diagnos. Det känns som en liten lättnad för vad gör jag om armarna och händerna domnar hela tiden när jag ska skriva eller att ryggen och höfterna inte klarar av att sitta på föreläsning. Fixar ju knappt att sitta här framför datorn korta stunder utan att det ska värka som satan.

Nä nu har jag gnölat färdigt för idag, ska ta tag i saker på måndag. Nu är det helg och man kan inte göra något.

Vi har haft en mysig dag idag. På morgen for vi till ikea till öppningsdax, de tre äldre barnen lekte i leklandet medans jag, gubben och minstingen strosade runt i affären. Har en lång lista på saker jag ska köpa in från ikea och idag stod lite förvaring, gardiner och kudde på inköpslistan som prio ett.
Hade sett ett par så fina och coola gardiner förra gången jag var där som jag ville ha till köket, var ju bara tvungen att ta med gubben så han med fick kika på dem. Och han godkände dem, nu var dock kruxet att man inte kunde vända tyget hur som helst och jag ville ha dem som kappor i köket men de var gjorda för att sy längder av.
Åh vilken besvikelse, jag som hade sett hur fint mitt köksfönster skulle bli.
Tillbaka på ruta ett igen, nu blir det nog samma som i datarummet. Är så trött på de blårutiga gardiner jag haft förr och nu sitter det rutiga julgardiner upp. Har tröttnat som busen.
Iallafall efter ikea, käkade vi på MAX, så god kycklingburgare. Men inte det minsta nyttig och jag som har ett antal kilon att gå ner och jag måste ner. Efter MAX blev det lite strosande på bergvik. Hittade en vårjacka till dottern på reapris så vi passa på att fynda. Den hon har bet en av våra kaniner sönder dragkedjan på så den åker i sopen.

Väl hemma var vi rätt trötta, barnen ville spela tv-spel och det fick de. Minstingen sov sin middagslur, sambon putsade fönster och jag satt och slöa här vid datorn ett tag. Låter väl som en rättvis fördelning. :-)

Nu ikväll har vi sett ett par dallasavsnitt. Jag är helt fast för den serien. Är nog en seriemänniska, följer alldeles för många för att det kan vara nyttigt. Idag så såg vi sista avsnittet för säsongen och får vänta tills april innan nästa kommer. Och tror ni inte det är en riktig cliffhanger, Bobby blir skjuten. Visst jag kommer ju ihåg att han dör och sen kommer tillbaka och att allt var en dröm men det känns så himla jobbigt ändå. Bobby är ju en sån fin karl och han ska ju finnas där.

Nä nu är det dax att kojsa här innan lillen vaknar och vill upp och käka. Imorgon kommer ett par vänner hit på lunch, det ska bli riktigt trevligt och sen på eftermiddagen har grabbarna gympa. Dagen kommer nog rusa på i 180 och bli måndag.

Godnatt. *kram*

Kommentarer
Postat av: KarinS

Jag läser varje nytt inlägg i din blogg:) Stor kram på dig.

2008-01-22 @ 12:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0