Så var denna helg över :-(

Shit vad helgerna bara rusar på 180. Tyckte nyss det var fredagkväll och jag var glad över att ha en hel helg framför mig. Nu är det söndagkväll och snart dax att krypa till kojs om man ska orka upp imorgon och få iväg barn till skola och dagis.
Denna helg har varit väldigt trevlig. Igår hade vi våra goa grannar här på lunch. Skulle varit ut och grillat i skogen men det regnade ju som busen ute och ingen av oss hade någon större lust att stå där ute i skogen och käka kall korv. Så vi grilla hemma och det blev väldigt mysigt det med. Har man bara trevligt sällskap så spelar det ingen större roll vart man är.
Idag har vi varit till min syster och lunchat, god mat och trevligt sällskap. Blev dock lite smått galen på barnen som tyckte det var väldans kul att härja omkring och inte ville lyssna. Ibland tror jag att de tappat hörseln totalt. Men men man måste väl trotsa sina föräldrar lite då och då.

Annars har vi börjat plockat ner julen här hemma. Det känns så fräscht att få bort dem och man får in lite ny energi här hemma. Har bara julgardinerna i köket kvar men de får nog sitta uppe ett tag till för jag kom på att jag inte alls vill sätta upp de gamla gardinerna som jag hade tröttnat på redan förra gången de var uppe. Har hittat ett sån härligt tyg på ellos som jag köpt till datarummet och nu funderar jag allvarligt på om jag inte ska köpa det till köket med och bara ha en kappa. Är lite smått förälskat i det och visst kan man väl ha samma gardiner i 2 rum.
Jag är så extremt kräsen på gardiner och tycker aldrig att jag hittar något jag vill ha.

Nä nu ska jag ta och sätta mig med min yngste sons portfolio, skulle ha fixat kort till den länge nu men det har bara inte blivit av än. Sen kanske det blir lite dallas innan sängen.

*kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0