Är rätt off här efter sjukhusbesök!

Det har varit rätt jobbiga dagar här i vårt hem nu. Jag har fått väldiga problem med att svälja. Kan inte svälja vare sig dricka eller mat, måste ta mikroskopiskt små tuggor och även det går inte. Det gör supermegaont i ryggen och bröstet och det känns som jag har svalt en tennisboll eller något. Detta började lite smått i torsdagskväll för att bli värre under fredagen. Men jag kämpade på, åt lite lite.

Men när man knappt får i sig någon vätska eller mat och ammar så blir man ganska snart utsliten. Drog mig i det längsta för att åka in till doktorn. På lördagen var vi först ute i pulkabacken och lekparken och träffade en vän till oss och hennes barn. Trevligt och jag lyckades tänka på något annat en stund.
På eftermiddagen kom en vän till mig hem hit och fick hjälp av gubben med sin dator. Då var jag nog inte världens roligaste sällskap utan låg mest still i soffan och mådde pyton. Hade fått lite feber med och kunde fortfarande inte få i mig något. Jag har blivit rädd för att svälja och äta då det gör så himla ont.

Iallafall igårkväll så ringde jag till sjukvårdsrådgivningen som tyckte jag skulle åka in till akuten direkt. Så när min mamma kom och tog de andra barnen så åkte jag, gubben och Cornelia dit runt halv åtta och fick komma in rätt snabbt på ett rum. Där de tog en massa prover på mig och ekg. Ja idag ser jag ut som en nåldyna. Efter ett tag fick vi ett nytt rum där det fanns en tv och kunde kika på Bruce Almighty, trevligt, tiden gick lite fortare då. Sen efter att filmen var slut fick jag nytt rum igen och nya prover togs på mig. Vad tiden går långsamt där borta.

Cornelia var så snäll och go hela tiden. Hon var glad bara vi prata med henne och hon fick mat, spelade ingen roll att vi var på akuten. När klockan var runt halv fyra imorse bestämdes det att jag skulle iväg till öron/näsa/hals på morgonen och se så inget fastnat i halsen. Gubben åkte hem och sov ett par timmar och jag och Cornelia sov kvar, ja hon sov och jag slumra lite. Fick ett dropp med så jag skulle få lite energi då det var ca 10 timmar sedan jag sist fått i mig lite vätska.

Ja idag har jag fått min matstupe kollad, den var fin. Blivit röntgad, det såg bra ut. Ja alla prover de tagit har varit bra, de misstänker att jag har magkatarr eller åt det hållet och att det orsakat detta. Så nu i veckan blir det gastroskopi för mig. Och jag är livrädd, usch. Jag vill verkligen inte men jag måste ju för så här kan jag ju inte ha det.
Blev iallafall hemskickad med en medicin vi skulle prova. Kan fortfarande inte äta eller dricka och mår piss både fysiskt och psykiskt. Jag vet ju inte hur länge jag kommer att må så här och då är det ju jobbigare. När kommer jag kunna svälja igen utan att det gör så ont?
Nä nu ska jag joina de andra vid middagen och se om jag kan få i mig någon liten tugga, sen blir det nog soffan hela kvällen och mysa med barnen. Mer orkar jag inte.

Ha en fortsatt trevlig kväll och ta hand om varandra. *kram*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan !!

Hoppas att du mår bättre och att du får i dig lite näring...

Krya på dig

Kram

2009-02-15 @ 20:54:13
Postat av: Ulrika

Ojoj, det där lät inte så himla bra! Läskigt med gastroskopi, får hoppas att de får svar på vad som är fel så du inte genomgår det i "onödan". Krya på dig!!!

KRAM

2009-02-16 @ 08:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0