Dagen som försvann!

Vissa dagar har en tendens att bara vissla förbi och är över innan men ens fattat att den börjat. Denna dag har varit så. Imorse låg vi och drog oss länge länge och frukosten avnjöts nog inte förrens runt halv 10.
Det blev en lite stressig förmiddag efter det, jag skulle skjutsa Amanda till en kompis och handla lite medans gubben skulle få barna kläder. Sen så stod det lite städning på agendan, ja vi röjde bara bort värsta böset och dammsög lite.

Man kan ju inte låta våra stora dammråttor käka upp gästerna, nä det var väl inge jätte dammråttor men grus i mängder. Jag dammsuger så gott som dagligen ibland flera gånger men ändå så är det mängder med grus som dras in varje gång nån har varit ut. Det är så träligt. Nu vill jag ha riktigt mycket snö så att man slipper detta grus och får hoppa över vattenpölarna i hallen istället.

Som sagt idag fick vi besök att ett par vänner till oss, mycket trevligt att ses. Tiden går bara så snabbt när man har trevligt, fast hellre det än att tiden sniglar sig fram och man lider av tristess. Jag har svårt att hantera det, blir så rastlös.

Nu efter att barnen lagt sig har vi kikat lite på dallas här igen, jepp vi är fast för serien. Jr är ju en riktig typ och hans leende är ju underbart elakt. Det ska finnas sånna personer i en serie.

Det är så kul med Cornelia nu, hon har utvecklats så den sista tiden och ler massor åt en och försöker prata, ja hon kvittrar till ibland av lycka. Det är helt underbart och både jag och gubben och de andra barnen försöker få henne att le hela tiden. Det är så man blir tårögd när hon ler. Hon blir glad i hela kroppen och sprattlar, min goa prinsessa.

Nu är hon snart två månader och jag måste ta tag i att skicka in hennes  försäkringspapper, den ska uppgraderas och sen så måste jag skicka in hennes namnpapper också, vi måste bara vara helt säkra på vilket av andranamnen vi gillar som hon ska ha. Det är inte det lättaste, det finns så många fina namn.

Nä nu får jag önska er en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Är bara snabbt inne med en härlig Måndags kram!!



Önskar Dig en underbar vecka!!



Massor av kramar!!!



Ps. Har den gågna helgen enbart ägnat den åt studier, så tiden för att besöka Din härliga blogg har inte funnits. Återkommer ikväll o läser i kapp mig!

2009-02-02 @ 10:13:37
URL: http://duracellmamman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0