Fått min diagnos nu!

Jag kommer att bli frisk, skönt men det kommer att ta lite tid. Nu ska jag iallafall öka dosen av medicinen jag fick på akuten till dubbla dosen så om ett par dagar skulle jag börja känna mig bättre men det tar ett tag innan jag är helt bra.

Idag var jag på gastroskopin. Jag var relativt lugn imorse innan jag kom till sjukhuset. Men efter att gubben och Cornelia lämnat av mig och jag placerat mig i väntrummet började jag bli nervös. Blev intagen på ett rum och de gick igenom med mig hur det skulle gå till. Nu hade jag börjat bli yr och illamående, jag gillar inte sjukhus när det gäller mig själv. Är nervös inför undersökningar. Ja ta sprutor har jag inga problem med. Men när jag opererade handen tyckte jag det var jätte obehagligt och även gastroskopin. Man kan inte tro att jag som är så harig har jobbat extra med plastikoperationer, ja jag opererade inte men jag var med och övervakade patienten som sov.

Nä gastroskopin var fruktansvärd enligt mig, tårarna rann och jag höll på att kväljas hela tiden. Andas lugnt, jo jag försöker precis hela tiden tyckte jag. Jag kunde inte stå emot kväljreflexen hur mycket jag än försökte, ibland gick det bra men inte större delen av tiden. Det värsta är att jag ska göra om det om ett par månader. Kanske bäst de söver mig då.

Min diagnos blev iallafall sår i matstrupen. Jepp, det såg inge fint ut alls. Fick se bild på hur min matstrupe ser ut och där såg man det stygga såret eller ja det var många sår. Hon sa att hon förstod att jag har ont. Det positiva är att nu vet vi varför jag har ont och att med dubbel medicindos kommer jag bli bättre, förmodligen slippa operation.
Vad är då orsaken till mina sår i halsen? Magnesyl, jag är helt hundra på att det är det och hon trodde nog med att det var det som är boven. Ja det och treo som jag ätit för min huvudvärk nästan det senaste året.
Hur sjutton har jag kunnat gjort så mot mig själv? Men jag har aldrig i min vildaste fantasi anat hur illa det kunde bli av att äta dessa tabletter. Jag har först och främst sett till min ständiga huvudvärk och att dessa tabletter hjälpt bäst. Sen har man väl utvecklat ett beroende där man får huvudvärk om man inte tar dem. Har tänkt sluta med dem länge och nu är det ju gjort men på ett rätt smärtsamt sätt.

Ja så är läget med mig, vet nu att jag kommer ha svårt att äta och dricka ett par dagar till. Men det är bättre att veta än att inte veta. Har blivit av med mitt sötsug nu och gått ner i vikt. Försöker se lite positivt på det.

Nä dags att ta och dricka lite vatten och ta medicin. Ajajajaj.

Tack för att ni orka läsa mitt gnäll, det får bli gladare inlägg framöver. *kram*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Härligt att du fått en diagnos och att du kommer bli bra!!! Det är det viktigaste. :-)

2009-02-19 @ 14:15:06
Postat av: Pia

Men usch. stackare :( Håller tummarna för att du skall bli bättre snart. kram

2009-02-19 @ 18:19:10
Postat av: Ulle

Hejsan!

Vad skönt att du har fått veta som var problemet och att du förhoppningsvis snart blir bättre. Se en positiv sak i det hela att du har tappat vikt.

Sköt om dig

kram från mig ska bli kul att du snart börjar läsa med oss

2009-02-19 @ 21:46:55
Postat av: Duracellmamman

Skönt att du nu vet att det är övergående Gumman.



Kikar förbi med ett gäng härliga fredagskramar och önskar Dig en underbar helg!



Massor av varma kramar!!!

2009-02-20 @ 15:33:03
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Jenny

ååååh stackare :( :(

kramar om massor

2009-02-20 @ 22:27:27
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Helena

Hejsan !!



Du har blivit utmanad av mig!!

En rolig utmaning där man får tänka till ordentligt.

Kolla min blogg och sätt igång!!



Kram

Skönt att äntligen fått en diagnos på vad felet var/ är.

Krya på dig

Helena

2009-02-21 @ 15:06:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Madeleine

Hej.Brukar kika in på din blogg. Har samma problem som dig. Men med rätt piller så mår jag bra.

Ha en skön kväll.

Madeleine

2009-02-25 @ 19:07:04
URL: http://oapip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0