Hövvevärk!

Ja det var jag fick i eftermiddags, rejäl sådan med. Pang så slog den till när vi var på väg till biblioteket. Det blev en heldel böcker lånade, ja inte till mig men till barnen och då framförallt Amanda, hon läser en heldel.
Jag orka inte leta till mig för jag har så många hemma som jag inte läst än.

Efter bibblan stod skoaffären på listan för Gabriel och Martin behövde gympaskor så att det inte gör ont i fötterna när de trampar på hårda saker på gympan. Detta upplyste de oss om och så klart ska inte grabbarna ha ont i fötterna när de gympar. De har kört barfota ett tag. Nu ikväll har de gått omkring här hemma med gympaskorna på sig, så gulligt. Men jag förstår dem, vet hur det var när man fick något nytt, det skulle ju helst provas direkt.

Igår var jag och Cornelia till bvc och mätte och vägde henne. Hon går stadigt uppåt, över 5,8 kg redan. 2 kurvor över normalkurvan, min gosetjej. Efter det for vi och hälsade på mina kära klasskamrater på skolan. Det var väldigt trevligt att se dem och jag saknar dem. Ska bli kul att plugga igen.

Stort tack kära klasskamrater från mig och gubben för den fina blöjtårtan. Det var en jättefin och superbra present. *kram* på er.

Inte min blöjtårta, bilden lånad.

Jisses så mycket snö vi fått. Härligt för barna, jag har ju börjat längta efter våren. Men men den kommer den med. Hade tänkt att vi skulle varit iväg och åkt skridskor idag men det har ju snöar så gott som hela dagen. Imorgon blir det nog pulkaåkning iallafall. Det gillar barnen med. Jag hoppas vi ska hinna med lite skridskor med snart. Men jag vet inte om vi hinner det i helgen för det är lite annat att göra.

Nu har barnen somnat här, eller Amanda och Gabriel sover nog inte men ligger och läser i sina sängar. Jag och gubben ska nog ta och kika på en film här innan det är dags att sova. Ha det så bra. *kram*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Då kanske vi ses i pulkabacken?! Vi ska dit vid 10 -tiden, passar på innan lunchen för sen ska gubben till skolan och plugga till kl 16.

2009-02-07 @ 08:39:50
Postat av: Jennie

här blir det oxå pulkaåkning idag.. skojigt :-) hoppas ni får en bra dag ute i snön. kram

2009-02-07 @ 11:31:52
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

TACK för dina varma tankar i går!! Lyfte och räddade hela den här Duracellmammans helg :-D



Och fick mig att inse att jag har världens UNDERBARASTE läsare inne hos mig!!



Önskar Dig en härlig lördagkväll!!



Massor av kramar!!

2009-02-07 @ 16:01:47
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Anonym

Du har fått en utmanning av mig

2009-02-07 @ 22:07:14
URL: http://http://ullebulles.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0