Myspys och bakning!

Måndag!
Efter att ha lämnat barnen på dagis så hade jag en massa planer på saker jag ville greja med hemma om bara Cornelia sov men så fort jag klev innanför dörren så försvann det. Kände mig inte sugen på att göra någonting, konstigt det där. Kände mig rastlös och ville bara att sessan skulle vakna.

Jag kan fortfarande inte förstå varför jag inte gjorde något av alla de saker jag längtar efter, pyssla, måla, läsa, städa ( ja till och med det är ett nöje, när man ser hur mycket bättre det blir ). Det slutade med att jag satt och slösurfade och sen började kika på en film. The Notebook, verkar vara en mysig film men jag hann inte se mer än en liten stund innan Cornelia vaknade. Så då passade vi på att mysa istället, hon är ju för härlig. Hon var glad hela hon. :-)

Idag när jag kom till dagis så fick jag byta blöja på Anton det första jag gjorde, kände mig lite stressad över det för Cornelia som hade somnat i bilen när vi hämta Amanda hade vaknat och var gnölig och ville inte vara med om att sitta fast i sin bilstol. Men men det gick bra ändå.

Hemma fick  jag ett ryck, kanske det som försvann på förmiddagen och medans Amanda gosade med Cornelia passade jag och Anton på att baka matbröd. Blev hönökakor och ciabatta, smaskigt värre. Sen när gubben kom hem tog han över allt bakande så jag fick fixa mat istället.


Nu ska jag ta och köra Amanda till karaten och sen börjar nattningen av grabbarna grus. Om två timmar sitter jag nog och slappar i soffan och känner mig bra trött. Ska kika på familjen annorlunda som börjar idag.

Ha det så bra allihop. *kram*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

....mmmm nybakat bröd...

2009-02-02 @ 17:58:59
Postat av: Jenny

du har verkligen superkrafter!! :)

supermamma, det ÄR du!! :)

å så go å varmhjärtad!!!!



kraaaam

2009-02-02 @ 19:59:06
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är utmanad!!!!

2009-02-03 @ 20:10:24
URL: http://lottiec.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är utmanad!!!!

2009-02-03 @ 20:12:11
URL: http://lottiec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0