Sportlov!

Ja här i familjen har vi sportlov nu och egentligen borde vi ju då sporta en heldel men det har varit dåligt med den varan än.
Igår var vi en sväng till badhuset iallafall, barnen gillar verkligen att vara där. Dock tycker jag vårt badhus är så himla tråkigt och inte kommer de göra det bättre. Det har varit en heldel prat om badhuset på sista tiden då vårat är gammalt och ska byggas om. Många är de som vill att Karlstad ska satsa på ett äventyrsbad inklusive jag. Kanske inte lika stort som i Örebro men något litet iallafall. Nu blir det inte så men en större bassäng och fräschare iallafall.

Efter badhuset kikade barnens farmor till de fyra större och jag, gubben och Cornelia tog en liten shoppingrunda. Dagen gick i ett rasande tempo och det var kväll när vi kom hem. Vissa dagar skulle jag vilja sakta ner tiden lite.
Jag försökte under min shoppingrunda hitta skidvantar till mina stora grabbar men i alla affärer jag var in i så var de slut. Sjutton också för grabbarna behöver nya. Jag får leta vidare.
Annars är det vårjacka också som jag är ute efter. Martin behöver en, de andra har nog. Men Amanda har hittat en sån snygg skinnjacka som hon vill ha och hon är så tuff och fin i den så risken är stor att den slinker med också. :-) Det är kul att se vad Amanda gillar för kläder, bra om hon får vara med och bestämma. Jag har ibland köpt saker som hon sagt att hon ska använda men de hamnar ändå längst ner i lådan nästan oanvända.

Nä nu ska jag hoppa in i duschen här, sen ska vi pysa ut till en stor snöhög här som barnen vill leka i. Ska till bvc om ett litet tag med och se hur stor lillan blivit. Annars står det bakande av semlor på agendan idag och umgås med svärmor.

Jag har förresten blivit lite bättre från mitt tillstånd, det gör fortfarande ont när jag äter och dricker men inte alls lika mycket som för en vecka sedan. Det läker sakta men säkert. :-)

Ha en superbra dag. *kram*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Låter gott med hembakade semlor, kanske något man skulle försöka sig på att göra...

2009-02-24 @ 12:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0