Sköna dagar!

Ja nu har ytterligare ett par dagar gått igen och jag blir bara äldre och äldre. Snart är det dags att ta fram rullatorn. Det har varit två ganska lugna dagar, skönt.

Igår tog jag med mig Gabriel, syrran, Amanda och två kompisar till henne på bio. Bedtime stories. En gullig och rolig film, jag är ju lite förtjust i Adam Sandler och hans filmer. Men det ska vara filmer där han inte varit med och producerat utan han ska bara spela en roll. För när han är med och grejar kan det lätt balla ur tycker jag.



Medans vi var på bio så tog gubben med sig Martin, Anton och Cornelia till pulkabacken. Ja Cornelia åkte ingen pulka men de andra barnen. Gubben filmade Martin så jag fick se och det gick väldigt fort. Men han skrattade så härligt även när han trillade. Det är så härligt att det finns snö nu och pulkabacken är toppen, precis lagom.
När vi kom hem från bion så gick Amanda och Gabriel dit själva och lekte. Jag är lite hönsig när det gäller att barnen ska gå iväg själva, ja det är bara Amanda och Gabriel som får det och då måste de ha sällskap och det får inte vara för långt bort och jag ska veta var de är. Amanda hade med sin mobil så vi kunde ringa när det var dags att gå hem. Väldigt smidigt. Jag har annars tyckt att hon är för liten för mobil men så fick hon en mobil av en kompis till mig och den har kommit till användning.

Idag har barnen vart på dagis och skola och gubben på jobb. Bara jag och Cornelia hemma, hon sov ett tag så jag slappade framför datorn och kikade klart på The notebook. Sen så har vi haft det mysigt, gosat och pratat innan det var dags att hämta de andra. Det är så härligt att se hur med hon är nu, hur kul hon tycker det är när man pratar med henne. Ja jag är lika fascinerad av hennes utveckling som med de andras. Även om jag gått igenom det fyra gånger innan så är det lika unikt och underbart, hon är en alldeles egen liten individ som det ska bli så spännande att lära känna. Hur kommer hon bli, hur kommer hon se ut. Hon är mest lik Martin nu men jag har svårt att se henne som fyra-åring. Kommer hon då se ut som en Martin med långt hår? Ja spännande ska det bli.

Efter att jag kört Amanda till karaten idag for jag iväg till Lindex och bytte en present till Cornelia från min moster. Hon har ju växt så mycket så jag fick ta en större storlek. Passade på att kika åt de andra med och hittade en heldel, det behöver fyllas på i deras lådor. Men jag shoppade inget idag utan ville kolla de andra affärerna med och det hann jag inte.

Väl hemma stod det nattning på schemat och sen har jag och Cornelia kikat på familjen Annorlunda. Jag gillar den serien. Nu vet jag inte vad jag ska hitta på, känns bara skönt att inte ha en massa tvätt eller disk att ta reda på. Slappa ska jag göra.

Ha det så bra. *kram*

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Så härligt med Bio :-)



Jag vill med ;-D







Kramis!

2009-02-10 @ 23:38:17
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Jennie

Receptet har jag fått från baksidan på en knorr korvstroganoffmix.

Man skär paprika i bitar, fräser dom i en gryta, i med 1½ dl vatten o 1½ dl mjölk o sen mixen. Låt det koka samman. Skär upp falukorv o lägg i en ugnsform, jag brukar lägga på lite skivad tomat på korven. Sen häller du över såsmixen o på med riven ost. In i ugnen i 20 minuter ung. Jätteenkelt o gott!! :-)

2009-02-12 @ 17:14:36
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Linda

Det har blivit nytt relese datum på sims 3, nu står det på sims hemsida att den inte släpps förrän 4 Juni :(

2009-02-13 @ 00:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0