Vilken trevlig vecka det varit!

Ja nu lider sportlovet mot sitt slut men det har varit en väldigt trevlig vecka. Det har varit skönt att vara helt lediga allihopa. Nu är det full fart sen för alla innan sommarlovet. Påsklovet blir det jobb och plugg på men det är inte långt till sommaren för den delen, tiden går ju så fort.

I onsdags var vi iväg och åkte skridskor på Mariebergsskogen, mycket trevligt. Martin lärde sig åka bättre och var så glad och lycklig för det.  Gofisen min. :-) Det är så fin bana där borta.


Anton har med provat att åka men det går inget vidare men han är ju bara 2 år. Han tyckte iallafall det var kul en liten stund när han fick hålla i en pingvin samtidigt som han åkte.

Efter skridskorna tog gubben med sig barnen till snöhögen vid oss och de byggde en större grotta där i den och en snögubbe uppe på den.




På kvällen sen hade en traktor kommit och kört sönder den så dagen efter när barnen fick veta det var de väldigt ledsna. De gillar verkligen att leka i stora snöhögar. Kommer ihåg själv hur man brukade göra en massa grottor och gångar i snöhögarna när man var mindre.

På torsdagen var vi till Ikea en sväng. Barnen ville leka i småland och då passa vi på att gå runt och kika lite. Blev lite med köpt men inte alls så mycket som det brukar slinka med.

Idag fredag har vi varit och månadshandlat, det blev en överfull kundvagn men så är vi rätt många och jag köpte det mesta för den kommande månaden. Så skönt att ha det mesta hemma, nu behöver jag bara kompletteringshandla lite färskvaror. :-)
Efter affären var vi iväg till lekparken nära oss och träffade upp ett par vänner till oss och deras barn. Det var så trevligt, vi grillade korv och marsmallows. Barnen lekte och vi vuxna pratade. En toppen eftermiddag helt enkelt. Precis sånt som gör mig lycklig.




Nu har vi haft lite fredagsmys här och sett på Narnia - Prins Caspian. :-) Nu snart blir det Let´s Dance här för mig och Amanda, ja och Cornelia sitter väl med oss men hon tittar väl inte så mycket på det. :-) Anton sover och Gabriel och Martin ska lyssna på saga och sova sen. Gubben vet jag inte vad han ska göra men han är inte så förtjust i Let´s Dance.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll allihopa och ta hand om er. *kram*

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som en trevlig vecka. Jag gjorde inte mycket av det jag skulle göra men det blir väl lätt så när man får för sig att stor städa ;)

2009-02-28 @ 09:39:20
Postat av: Jenny

Ser ut som en mkt trevlig vecka :)

krama



Mm jag hade jättekul i lördas ^^

2009-03-02 @ 12:28:34
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Pia

Wow ni ser verkligen ut att ha haft det jättekul!

2009-03-02 @ 20:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0