Pust vilken dag!

Jag har blivit väldigt dålig på att blogga, orken finns inte alltid men jag hoppas att den kommer tillbaka.
Måndag igen, helgen har gått i rasande tempo men den har varit jättekul.

På Lördag kom ett par av våra vänner hit och lunchade, mycket trevligt, det var ett tag sedan vi sågs. Vi fick en underbar orkidé av dem i en rosa nyans jag inte sett förut. Jag älskar orkidéer, mycket vackra blommor.
När de hade åkt hem åkte vi iväg för att inhandla vårskor. Det var så kul när vi kom fram till affären för när vi skulle gå in kom det ut ett par därifrån och de verkligen vände sig om och räknade hur många barn vi hade. Har ju sett att endel tittar när vi kommer men ingen har så öppet räknat våra barn. :-D Haha, det bjussar jag på. Vi hade denna dag även med oss Amandas kompis så de trodde nog att vi hade 6 barn. :-)

På söndagen tog vi oss en sväng till Toys R Us på förmiddagen så grabbarna fick önska sig lite saker. De fyller ju här i dagarna, ja Martin fyller år imorgon. Sen bar det av till mamma på lunch. Det var ett bra tag sedan vi var där nu, kul att komma dit. Hon hade gjort om endel, målat en massa möbler. Kul att hon snyggar till sitt hem lite. Jag och mamma pratar rätt ofta, flera gånger i veckan men hon hade inte nämnt ett ord om att hon gjort om. Jättekonstigt då hon aldrig kan hålla saker hemliga. Hon är söt min lilla mamma.
Efter mamma åkte vi iväg till Kil och besökte en vän till oss, trevligt att ses igen. Barnen lekte och vi vuxna satt och töla. De hade gjort iordning deras datarum och det blev verkligen supersnyggt. Tapeten de hade som fondvägg var verkilgen så läcker.
När vi kom hem var det dags att påbörja kvällsrutinerna.

Idag hade jag tänkt att plugga medans barnen var på skola och dagis. Cornelia brukar alltid sova en 2-3 timmar runt lunch tid så jag hade planerat in den tiden för studier. Men idag ville inte lilla damen sova alls. Varje gång som hon somnade och jag skulle lägga henne ifrån mig för att kunna plugga så vaknade hon. Kände mig lätt stressad över det. När klockan blev ett så somna hon äntligen tungt och sov även när jag la henne bredvid mig men då var det ju dags att ta på ytterkläderna och hämta de andra.
Ja så kan det vara, imorgon är gubben hemma så jag får plugga lite då. Men vi ska även försöka ta oss iväg till Lekstunden med grabbarna och så ska vi fira vår goa Martin.


Nä nu ska jag ta och natta Cornelia och slappa lite framför tvn. Ha det så bra. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0