Migrändag nummer tre!

Har haft väldigt mycket huvudvärk nu på sista tiden, ja egentligen de sista tre månaderna och nu börjar jag verkligen tröttna på allvar. Det känns som det inte finns något slut på det. I fredags fick jag migrän utöver den vanliga huvudvärken, var helt utslagen på fredagkvällen men ville inte äta medicin. Men igår hade jag inget val så efter att ha tagit två treo så kunde jag känna mig som en människa igen, ett tag iallafall. För idag är huvudvärken tillbaka och så fort jag rör huvudet så känns det som det ska sprängas. Men jag vill inte ta treo idag för magen får så ont av dem.

Igår var vi till i2 marten en sväng med mamma, syrran och hennes gubbe. Träffade upp min moster där med. Mycket trevligt att strosa omkring men det blev inte så mycket köpt, lite godis och kryddor. G och M fastnade framför sockervadden och var otroligt intresserade av hur man gjorde den. Det blev endel tjat om att få sockervadd men jag hade bestämt mig redan att det inte skulle bli det. De har fått prova det en annan gång och gillade det då inte så det kändes så onödigt att de skulle prova en gång till. Sen är det ju otroligt onyttigt också så jag sparade lite på deras tänder iallafall. :-) Kan man ju försöka trösta sitt dåliga mammasamvete med. :-)

Efter marten följde hela högen med hem och vi grillade, så härligt att sitta ute och käka. Man får passa på att vara ute så mycket som möjligt när det är fint väder, idag är ju vädret sämre.

Vi har börjat ändra om i trädgården endel, när vi flytta hit hade vi ingen direkt plan utan satte ner träd och buskar där vi tyckte det passa just då men detta har ju ändrat sig under de fyra år vi bott här. Jag har ritat upp trädgården och placerat ut träd, buskar och blommor som jag vill ha det så nu är det bara att ändra om allt så det blir som man vill. Kanske inte det lättaste att flytta på träd som är ett par år men nu är det gjort och jag hoppas så att de överlever. Jag är även intresserad av feng shui så jag vill få in harmonin i trädgården med hjälp av det. Dessvärre är jag bara en amatör så det blir kanske inte helt efter den läran. Men bara man blir nöjd och känner att man inte blir stressad när man går ut utan kan finna vila och ro.

Nä nu ska jag ta och gå och lägga mig på sängen och vila mitt huvud ett tag, kanske läsa för lilla A. Sen är det dax för mellangrabbarna att fara på kalas och efter det har vi gympa för dem på eftermiddagen. Så går även denna dag och kommer aldrig åter.

*kram*

Kommentarer
Postat av: Werali

Stackars dig som går med denna ständiga huvudvärk! Lider med dig... Har likadant i perioder och det är inget skoj alls. Har du kollat upp vad det kan bero på hos en läkare?

I2 marten blev det ingen för oss i år. Var inne förra året och blev så besviken... Nästan inga stånd alls och godis, strumpor och leksaker i vart och vartannat. Kanske var bättre i år?

Feng shui är intressant! Har läst Rensa i röran med feng shui och efter det har jag fått undan en massa bråte! Skulle vilja testa att möblera om efter den tron och se om det gör någon skillnad.

Nej, nu är det dags att natta barn här!

Kram

2008-04-28 @ 19:07:47
URL: http://www.werali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0