Tillbaka i skolbänken!

Jadå var det dags att börja skolan idag. Spännande, det är alltid lite speciellt med skolstarter. Men dagen kunde ha börjat bättre. När jag kom till registreringen och berättade vad jag hette så hittade de mig inte. Gah, jag fanns inte med men jag hade ju blivit antagen. Kontrollfreak som jag är så hade jag kollat ett antal gånger på studera.nu bara för att vara säker på att jag hade tackat ja.
Men ändå, jag var inte med. Hade anat det lite innan när jag skulle gå in på min sida och webbregga mig och där inte fanns någon kurs. Jaja, jag leta upp studievägledaren och hon kollade i sin dator. På universitetet fanns jag inte antagen men hon kunde se där jag sökt att jag blivit det. Så jag kommer ju att få gå där. Men jag vill ju gärna stå inskriven så fort som möjligt då jag inte kommer åt några uppgifter om kursen alls innan och inte får jag några csn pengar heller. Vilket jag väldigt gärna vill ha snart.
Jag hoppas att de imorgon kan fixa det så jag finns där.
När en av mina vänner började sin lärarutbildning för 3 år sedan så råkade hon ut för precis samma sak. Och det gick så bra så för henne, hon har nu i våras tagit sin examen.

Klasskamraterna verkar jättebra, känner ju redan två sen innan så man var inte så nervös imorse när man gick dit. Det kommer nog bli en jättekul höst om än lite kämpig. Men nu ska jag plugga hårt i 10 veckor sen ska jag gå på mammaledighet när de läser de två kommande kurserna som jag får tillgodoräkna mig. Sen hoppar jag på i sista kursen till våren igen. Gör bra. :-)

Nä nu blir det nog att runda av för idag, är megatrött och eftermiddagen när man kom hem gick i rasande tempo. Käka först sen åkte H iväg med stora A och G på karate vilken inte började förrens nästa vecka så de var snabbt tillbaka. Jag passa då på att åka iväg och hämta ut ett paket och sen var det nattning av minstingen medans mellan grabbarna kika på barnprogram och gubben och stora A gav sig ut på springtur i spåret.
Men nu, lockar bara tvn och förhoppningsvis somnar man inte på soffan utan hinner kika på ngt roligt.

*kram* :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0