Utkast: Hej nu ...

Hej nu var det ett tag sedan igen. Får ingen riktig fart på denna blogg. Har egentligen så många idéer men jag är så kass på att få ihop det. Får nog be min gubbe om att hjälpa mig. Vet inte heller om jag ska ha kvar på bloggen på denna sida eller om jag ska byta till något annat bloggverktyg. Vilket är det bästa egentligen?

Så vad händer här hos oss. Ja vi har gift oss, så nu är han min man inte sambo. Känns konstigt att säga det, har inte vant mig än. Bröllopet blev väldigt mysigt. Tack alla goa familjemedlemmar och vänner som kom och firade vår dag. Jag var så sjukt nervös innan bara, kändes som jag skulle få magsjukan. Men det hör väl till. :-)
Min minsta lillasyster var här och hjälpte mig fixa håret, hon är så superduktig. Gick ut frisör nu i våras. Tack älskade syster för din hjälp.
Själva cermonin var fin, kantorn sjöng För att du finns av Sonja Aldén som vi hade önskat och då vart man riktigt tårögd. Hon är så otroligt duktig på att sjunga. Vi passade även på att döpa Anton samtidigt och han var väl inte så sugen på det kan man säga. Precis innan det var dags så ramla han så hans humör var ju inte det bästa. När prästen skulle ta vatten på hans huvud skrek han i högan sky. Jag blev rätt full i skratt så himla typiskt min lilla prins. Här ska ingen bestämma hur han vill ha det.

Efter cermonin så vart det middag i kyrkan, mycket mycket trevligt och god mat. Men som vanligt på fester har jag svårt att äta. Glömmer bort det när det finns så många man vill prata med. Och prata är ju bland det bästa som finns. :-)
När alla käkat sig mätta blev det fika och bröllopstårta. Men vad mat och fika det blev kvar, ändå hade vi inte räknat med för mycket utan tagit efter hur många vi var.

Måste få säga ett stort stort tack till alla som hjälpte oss att städa med. Så otroligt snällt, hade trott jag skulle bli kvar till sena natten men städandet gick fort och effektivt. Tack! :-)

På lördagen den 9:e sen så hade jag gjort upp med två vänner att vi skulle till ikea och shoppa och luncha så det gjorde vi. Trevligt, trevligt. Blev inte så mycket shoppat för mig men desto mer för min ena vän. Sen bar det av in till stan där min vän L skulle sälja ett presentkort för tandemhoppning då hon hoppar fallskärm. Snäll som jag är så skjutsar jag dit henne utan att ana ugglor i mossen. Hon har sålt sånt många gånger förut. När vi kommer in till stan så regnar det så jag bestämmer mig för att sitta kvar i bilen och vänta medans hon och vår vän S springer iväg. Efter ett tag kommer de tillbaka och jag undrar om vi kan åka nu. Men så öppnas bildörren på andra sidan också och jag börjar undra vad som händer. Vänder mig om och där står C, K och S, tre av mina goda vänner. Då fattar jag direkt. De tänker hippa mig. Jag som var så glad för att ha kommit undan möhippa som jag sagt många gånger att det vill jag inte ha. Inte tänkte jag på att man kan bli fruhippad. Jisses så nervös jag blev, är ju sjukt rädd för allt som har med att göra bort sig. Men de var så underbara så, ingen fara där. Det pinsammaste jag behövde göra var att ha en tiara på mig. Vi var iallafall iväg och bowlade, gick väl inget vidare för mig men roligt var det.
Sen så tog de mig till restaurangen Mongolian Steakhouse, en av mina favvorestauranger. Så smaskig mat där. Jag älskar att gå ut och äta med mina vänner. Att få sitta och prata i flera timmar över en bit god mat, kan det bli så mycket bättre. Och maten jag valde var så god. Stekta jätteräkor i en sötstarksås med ris till. Det lär det bli fler gånger.

Tack, tack, tack mina helt underbara vänner för att ni gav mig en sån otroligt trevlig dag. Vad skulle jag göra utan er, ni får en verkligen att må bra och jag tycker så mycket om er. *kram*

Nä nu får det nog räcka för tillfället. Duschen väntar och sen ska jag och de tre äldsta fara till bibblan och lämna tillbaka ett helt berg av böcker. Antar att jag får med mig nästan lika många hem igen sen. Gubben och lilla A ska lägga golv i klädkammaren. Annars blir det lite vila och grejande ute för vår del idag och ikväll kommer våra goa grannar på middag. En helt perfekt fredag. :-)

Kommentarer
Postat av: Werali

Stort grattis till brudparet!!! Låter som ni haft en fin och minnesvärd vigsel + dop =)



Skoj med hippan också s



Kraaaaaaaaaam

2008-08-15 @ 10:15:34
URL: http://www.werali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0