Vardagen är åter här!

Sitter här hemma nu med lite ångest över att vår underbara, härliga, ljuvliga och helt fantastiska sommar är över för detta år. Det har varit så härligt att ha varit hemma hela familjen i 9 veckor. Nu dröjer det ett år tills nästa långa sommarlov. Men jag och min gubbe har pratat och beslutat oss för att försöka kunna vara hemma hela familjen i lika många veckor i iallafall 2 somrar till. Vi får spara på föräldradagar. Sen så kanske vi måste jobba lite under sommaren.

Imorse stod klockan på 6.00. Så tidigt har vi inte varit uppe många gånger i sommar utan bara de gånger vi skulle resa någonstanns. Nä vi har vaknat runt 8 varje morgon, härligt. Så idag var det lite mastigt att gå upp. Barna var trötta, vi var trötta. Ja jag har inte sovit många timmar inatt utan snurrat runt som en virvelvind. Har varit så nervös för hur Anton ska ta det att börja på dagis igen. Men lämningen gick superbra. Hej då mamma sa han bara. Skönt det iallafall. Det är så härligt att höra honom prata, det har verkligen lossnat nu sista månaden och vi bara njuter av att så gott som varje dag se han utveckla sitt språk.

Iallafall så sa jag till hans fröken att hon kunde ringa mig ifall det behövdes, hönsmamma jag. Ja jag erkänner. Men grejen är den att min lilla prins inte vill att någon annan ska natta honom än jag. Han=bortskämd, jo jag vet men det var så lätt att hamna där och så svårt att ta sig därifrån nu. Så nu i skrivandets stund så är det läggningsdags på dagis och jag sitter här med hjärtat i halsgropen och funderar på om min telefon snart kommer att ringa med en fröken som helt desperat ber mig att komma dit. Men jag hoppas det går bra för honom och att jag inte behövs.

Idag har jag ringt till arbetsförmedlingen, kollat upp hur många skolområden som finns i stan och nu snart ska jag ta och skriva på en jobbansökan. Måste veta vad jag ska säga när jag ringer de olika skolområdena och vill ställa mig som vikarie där. Hoppas så jag kan få jobba lite extra i höst då jag vill ha en ny ytterdörr här men inte vill ta av sparpengarna till det.
Nästa måndag börjar jag i skolan, spännande. Jag längtar efter det men anar att det kommer bli rätt tufft. Som tur är det på distans så jag kan va hemma och plugga mycket. För jag tror inte min hemska foglossning fixar att sitta hela dagar i skolbänken.

Så 10 veckor frammåt är jag en student, sen så blir det ett uppehåll när de andra ska läsa två kurser som jag fått tillgodoräkna mig. Då ska jag passa på att föda vår lilla prinsessa och gosa med henne och de andra barnen. Jag ser verkligen så mycket fram emot december. En av mina favoritmånader på hela året och då ska vårt barn födas, kan inte bli bättre. :-)
Har redan börjat fundera och köpa lite julklappar. Jag=galen, ja det stämmer nog rätt bra. Men jag antar att jag inte kommer orka springa så mycket i affärer i nov/dec. Och jag har redan så många förslag på vad barnen kan få.
Jag älskar att shoppa till dem, ja jag älskar att shoppa över huvudtaget. :-)

Nä nu ska jag ta tag i min lista här hemma och hoppas på att min prins sussar gott på dagis. Sen bär det av till sjukgymnasten för att få lite nålar i min nacke och hoppas på att min huvudvärk försvinner.

Ha det så bra.
*kram*

Kommentarer
Postat av: a home far away

Hej är här för första gången och vill bara lämna ett litet avtryck, att du har en sån fin blogg:-



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2008-08-24 @ 15:47:36
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0