År 2009

Ja så var det sista dagen på detta år. Det är ändå något visst med nyår, inte så att jag behöver ha värsta partyt och fira det som busen. Nä en stillsam middag med goda vänner är melodin för mig och om ett par timmar kommer våra vänner hit. :-)
Nä det jag menar är att den 1/1 alltid känns som en nystart för allting, man kanske skriver nyårslöften. Jag har gjort det många gånger men brukar sällan hålla dem. Nu de senaste åren försöker jag istället skriva en  lista på saker jag vill ta itu med under det kommande året. Har inte börjat med en sån lista än så det kanske är dags att börja.
Så vad har jag för planer för kommande året:

1. Jag tänker påbörja min viktnedgång. Detta är ett absolut måste. Jag ska ner till normalvikt och hälsosamvikt. Både för min egen, gubbens och barnen skull. Man orkar ju betydligt mindre när man är stor och tjock.
2. Jag ska försöka hitta mig ett extra jobb, vill ha ett jobb där man kan få någon dag ibland. Jag är så sugen på att resa så extra pengar är mer än välkomna då man skulle kunna lägga undan dem till just resor.
3. Lära mig att säga nej när det inte är något jag vill, känner att jag ibland gör saker mot min vilja. Har haft med detta förut med men det är ju så svårt att lära sig säga nej.
4. Fixa klart Cornelias rum.
5. Lära Anton att sova i hans rum.
6. Fortsätta med min utbildning.

Ja sen kommer jag inte på så mycket mer just nu men jag får fila på listan under morgondagen. Men jag ser fram emot kommande året. Gabriel ska börja skolan det året, fick hem ansökningspapper igår. Amanda ska börja fyran och eventuellt söka musikklass. Ja nu i Januari, februari blir det lite spännande för Amanda och Gabriel med tanke på skolgången.

Nä nu är det dags att påbörja kvällens middag.
Jag vill önska er alla ett riktigt Gott Nytt År! Ha en supermysig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja nu ska vi klara detta gumman!!! vikten ska ner!! jag bara går upp >< kram å gott nytt år!!!

2008-12-31 @ 21:13:51
URL: http://familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0