Bvc och shopping!

Idag har vi varit till bvc för första gången med Cornelia. Skulle haft inskrivningssamtal men vår bvctant var sjuk så det blev mest att vi vägde henne. Hon har nu gått upp till sin födelsevikt igen + 5 extra gram. Min lillsnutta har käkat på bra denna vecka. :-) Snart kommer hon växa i sina kläder och bli go och rund. :-)

Efter bvc drog jag och gubben till bergvik för att kika runt lite. Passa på medans de andra var på dagis och skola. Jag hade tänkt att hitta mig någon ny tunika och jag hade sett några som jag gilla men dessvärre gjorde jag inte det när jag provade dem. :-( Hittade dock en supersöt klänning till Cornelia som slank ner och då var jag ju även tvungen att ha matchande strumpbyxor och body till. :-) Det är så kul att köpa söta tjejkläder efter 3 pojkar, det blir endel klänningar. Ja så mycket mer shoppat än så blev det inte för tiden rann iväg. Men vi hann luncha ihop iallafall och det är ju trevligt, kika på en ny dator hann vi med. Jag ska ju så småningom köpa mig en bärbar dator då min försvinner upp till barnen på ovanvåningen under våren.

Ja efter shoppingturen var det dax att åka och hämta barn direkt på skola och dagis. Anton hade trillat idag på dagis och hade en stor röd bula i pannan, min goseälskling. Stackarn. Sen så hade fröknarna glömt bort han på vilan så han fick sova dubbelt så lång tid som han ska, inte bra då han blir så krånglig att lägga. Det gick som tur var rätt okej ändå ikväll men det tog lite längre tid än vanligt.

Nä nu blir det nog inget längre inlägg idag, är så megatrött nu så idag kommer jag snart lägga mig. Rekordtidigt. Jag brukar ju aldrig komma i säng förrens efter midnatt och närmare ett tiden. Men tröttheten har kommit ikapp nu och jag hoppas att Cornelia kommer sova lika bra denna natt som de andra nätterna.

*kram*

Kommentarer
Postat av: Annika

Så kul att hon går upp som hon ska!!! Vad var det för klänning som du hittade??!



kramis

2008-12-16 @ 02:54:54
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Jenny

Ja, visst e det roligt å shoppa flickbebiskläder :) :)



ååh vad dumt att de glömde bort han där morr



Hoppas du fick sömn inatt nu då :)

ses imorgon :) kraaaaaam

2008-12-16 @ 09:56:52
URL: http://familjenav6.blogspot.com/
Postat av: Karin79

Härligt att hon växer! Jag längtar så efter att träffa henne. Och dig samt resten av familjen också, så klart:=)



Kram

2008-12-17 @ 21:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0