En fullspäckad dag!

Denna dagen har gått i ett rasande tempo. Ja vips så var det kväll, men mycket har vi hunnit med.
Jag tog sovmorgon imorse, lite för länge för att det skulle vara bra. Gubben skulle väcka mig senast 8 men klockan hann att bli halv 9, bråttom för vid halv 10 skulle vi vara hos syrran. Det var bara att kasta sig in i duschen, fixa barn och försöka få i sig lite frukost. Vi blev väl en tjugo minuter sena men så är det ibland i vår familj. Min gubbe är en väldig tidsoptimist.

Efter att ha lämnat av våra fyra största barn hos syrran och hennes gubbe begav vi oss av till bergvik för att inhandla julmaten och det vi ska käka den närmsta veckan. Men först in en sväng på Lindex för att kika in och köpa en plyschdress till Amanda som såg så mysig ut. Hon har växt så otroligt denna dam nu i höst. De dressar jag köpte i början av hösten börjar bli väldigt korta.
Efter detta var det matshopping, vilket inte är det roligaste men idag gick det rätt bra. Kan bero på att Cornelia sov hela tiden och min syster tog de andra som annars förmodligen hade tjatat öronen av oss.

När allt var inhandlat var det bara att bege sig hemmåt för att stoppa in allt där det skulle vara, sen iväg till syrran för fika och upphämtning av barn. Trevligt att sitta ner och prata lite, dock kunde vi inte stanna så länge utan fick bege oss hemmåt och städa. Snabbstädning blev det, vi röjde undan det värsta och dammsög. Hann precis bli klara innan våra goda vänner kom på besök. Mycket trevligt. Vi vuxna satt i köket och tölade och laga mat medans barnen röjde runt på ovanvåningen. :-) Det var nog kul för dem att ha kompisar på besök.

Sen när de åkt hem var det dags för adventssaga och lite spel på tvn. En lugn och mysig avslutning på dagen. Nu ska jag och gubben ta och kika lite på film men det blir nog inte så att vi kommer orka se hela filmen för båda är så trötta. Och imorgon står det lite andra grejer på schemat + att min mamma och minsta syster kommer på besök. :-)

Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Annika

En dag i fullt tempo!!



Var det lugnare idag??!



Kramis

2008-12-22 @ 01:26:00
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0