Hallojsan!

Kom på nyss att jag inte skrev något igår. Var supertrött hela förmiddagen igår, misstänker järnbrist. Så jag och Cornelia låg och sov en bra stund medans gubben och grabbarna lekte. När jag hade kvicknat till så gjorde vi en massa julkort som de ska få dela ut till sina kompisar. Det var jätteskoj och grabbarna hade bra idéer.

På eftermiddag/kvällen var jag med min kära vän och granne ner till stan och fick shoppat julklappar till gubben. Så nu är jag klar med honom. Härligt. :-) Blev även klar med syrran + gubbe, svägerskan + gubbe. Det var riktigt trevligt att gå och tjöta med någon annan än gubben. Ingen klänning köpte jag heller, varken till Cornelia eller Amanda. Har ju suktat efter en klänning till Amanda nu ett tag och den fanns i stan i hennes storlek. Men jag kan ju knappt stänga hennes klänningslåda så jag ska inte köpa någon ny förrens jag rensat den. Till Cornelia fick jag idag hem två klänningar jag köpt på tradera och de var helt underbart fina.

Så vad har hänt idag då. På morgonen var vi iväg och köpte en babysitter, den gamla vi hade är slängd sedan länge och det vore bra skönt att ha en till lillan med. Tack Jenny för att vi fick köpa den fina babysittern. Hon har redan provat den.


Efter det var vi iväg och handlade lite, nu när grabbarna äter frukost hemma varje dag så går det åt en heldel mer av den varan och behöver fyllas på lite oftare. :-)
Sen efter affären snabbt hem och greja en massa, mäta för köksbordet vi vill köpa och vet ni vad. Det jag vill ha blir alldeles för stort för köket, fasiken alltså. Köper vi det kommer det se jättekonstigt ut. Vi vill ju ha ett köksbord som är lite större än det vi har som är för litet för oss och som kan bli ännu längre när vi har gäster, vi får ju då flytta ut det och göra om i vardagsrummet tillfälligt om vi är många, som nu till jul men det går ju att göra då och då. Nu har vi iallafall hittat ett annat, dock inte vitt som jag ville ha från början utan i björk men det funkar med, vi har endel björk i vardagsrummet och målet är ju att vi ska öppna upp mellan kök och vardagsrum så småningom. Blir nog när lillan är lite större och man orkar med en sån renovering som det kommer att bli då.

Hann fixa lite med julklapparna med innan det var dax att hämta barn på skolan och dagis. Jisses så tiden springer iväg. Imorgon är sista dagen för grabbarna på dagis sen tar vi jullov fram till 7:e januari. Härligt. Amanda går på fredagen med.

När vi kom hem så läste vi först adventssagan och idag tyckte barnen den var extra kul och det blev många skratt. Känns så härligt att de gillar det vi skrivit. Efter det ville barnen göra marsipanfigurer så det gjorde vi. Ja jag och gubben passade på att göra mozartkulor då, nu hoppas jag bara att man inte mumsar i sig allihopa innan jul. :-)

Gose Martin som visar upp en av sina figurer. :-)


En riktigt glad och go Gabriel som pysslade länge och väl med sina figurer, gjorde om dem flera gånger innan han var nöjd. :-)


Anton fick lite hjälp med sina och sen satt han och tittade fascinerat på när vi gjorde mozartkulorna. Gogubben min.

Nä nu ska jag här strax gå och lägga mig, är trött och vill ha en massa ork inför ikea imorgon. Får hoppas Cornelia sover lika bra i natt och att Anton inte hostar så mycket. Ha det så bra och sov så gott. *kram*

Kommentarer
Postat av: Annika

Men så sööööööööööööt hon är!! Jag blir helt bebissjuk!!! Måste helt klart få köpa henne en vacker pyttenyttig klänning!! Har hon 56 nu??! Eller är det 50 som gäller fortsatt??!



Kolla upp din järnbrist... jag lider ju av den konstant, får numera järnsprutor. Så för att undvika det mindre trevliga sceanariot hade jag ätit all lever i världen om jag vore du ;-)



Du vet väl att massor av choklad oxå höjer nivån??! ;-)



kramar i massor!!!

2008-12-18 @ 01:30:54
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Annika

Maila mig jätte gärna din adress, så hinner det förhoppningsvis fram en klänning lagom till jul. Om jag hinner ut i butikerna... beror lte på Tildis status :-)



kramis igen!

2008-12-18 @ 01:31:45
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Jenny

åh vad duktiga ni e!! :) :)



Ja varsegod ^^



Kraaaam

2008-12-18 @ 07:48:15
URL: http://familjenav6.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Förstår om du var helt slut igår så som jag tôlade...:-D

Vi ses imorgon, välkomna!

2008-12-18 @ 19:42:41
Postat av: Annika

Vi super trivs med panntermometern. Vi har dubbelkollat ett par gånger, med en vanlig för rumpan, visar alltid samma värde. Däremot hade vi en öron tidigare, men den visade alltid galet. Är så känslig.



Det tar 2-3 sec tills att den har mätt temperaturen.



Kramis

2008-12-18 @ 23:46:49
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0