Ikea och städning!

Jepp precis som rubriken säger, Ikea och städning har stått på denna familjs lista idag.
Efter att gubben lämnat barnen på skola och dagis så begav vi oss av till ikea med en liten tur in på maxis först. Hittade där en tv till Cornelia, ja inte en vanlig tv utan en sån man vrider upp. Den de andra barnen hade har de lekt sönder men den överlevde fyra barn så det var inte dåligt. Sen så hitta jag en extra julklapp till Anton som jag tror han kommer älska, ja de andra grabbarna kommer nog låna det av honom. Det blev en bok med Kung Fu Panda, alla grabbarna har verkligen fastnat för den filmen. Så denna bok med cd till kommer nog bli populär.

Det var skönt att strosa runt på ikea idag, inte mycket folk och ingen Anton som ska gå själv och inte alls vill gå där vi går. Ikea är nog inte så kul för honom så han hade det bättre på dagis lekande med sina kompisar.
Idag var vi ute efter köksbord och stolar och det var precis vad vi köpte, ja plus endel annat som slank ner. Ljus, nya kort till min tavla som ska va i köket, lite julpynt. Ja det är svårt att komma ut från ikea utan någonting.
Men jag måste få berätta att i början av min och gubbens förhållande så var vi till ikea, då fick vi åka till Örebro. Och den gången jag tänker på så hade vi bara med oss en sockerkaksform därifrån. Det är nog snudd på rekord lite handlat.
Iallafall kändes det så härligt att få nya köksmöbler. Tänkte jag skulle lägga in bild på dem när de var på plats men ikväll hann gubben bara bygga ihop stolarna, bordet får vänta tills imorgon. Vi kände båda att datorerna drog lite innan sängdax.

Efter ikea var det dags att hämta barnen direkt och grabbarna fick säga hejdå och god jul till sina fröknar och kompisar för nu har vi jullov här.
Hemma blev det endel städning. Amanda, Gabriel och Martin hjälptes åt att städa Antons rum som Anton stökat ut som busen. Tack underbara barn. En liten belöning utdelades och både föräldrar och barn var nöjda. :-)
Fastän både jag och gubben plockat en massa här hemma idag så är det fortfarande mycket kvar, vart kommer allt ifrån. Tycker inte vi gör något annat än att städar varje dag och slänger saker eller säljer. Jag längtar tills det mesta är borta och vi bara har sånt vi vill ha kvar och som vi använder.

Sen ikväll har jag våfflat håret på Amanda, hon blev bara så cool. Håret stod åt alla håll. Men vi ska kamma ner det imorgon så att det inte står upp så mycket utan mest blir lite krusigt. Anton var sa något så kul när han fick se Amanda, nämligen: Nanna troll. :-D Haha, sötisen.
Sen ville han med vara troll så gubben våffla hans hår lite då jag hade fått en hungrig Cornelia i famnen.
Måste få visa mitt lilla älsklingstroll men först en bild innan och sen som troll.


TrollAnton. :-)


Sen måste jag få lägga in dagens bild på Cornelia.


Nä nu ska jag ta och pysa i säng här så jag orkar med imorgon. Då ska vi till bvc på morgonen sen blir det att göra mintkyssar och så vill Gabriel och Martin ha egentid med någon av oss och det ska de få. Ja Martin ville ha egentid med gubben och de skulle lyssna på en Bamsesaga ihop. Mysigt. Jag hoppas att jag och Gabriel får lite egentid då. På eftermiddagen ska vi över till våra goa grannar  på middag. Ska bli supertrevligt.

Ha en fortsatt trevlig kväll och sov så gott. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

hihi goa ungar :)









vi ska vara där 10.40

kraam

2008-12-19 @ 09:27:26
URL: http://familjenav6.blogspot.com/
Postat av: Annika

Sötnosar!!!



Vilken serie köpte Ni bordet o stolarna i??!



kramis

2008-12-20 @ 11:37:05
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0