Kompisbesök och Veckohandling!

God förmiddag på er!

Har just vaknat ur en rolig dröm. Det är så skönt att sova på förmiddagarna och jag känner att jag verkligen behöver det då nätterna inte alltid är så kul. Idag har mina magkramper äntligen gått bort och magen är precis som vanligt. Så härligt.

Men är det inte det ena så är det, det andra. Jag har fått världens migränhuvudvärk istället. Är rätt säker på att det beror på att jag drack alldeles för lite när jag hade mina kramper. Då orkar jag varken äta eller dricka nått vidare. Så nu fylls det på med vätska här, så får man hoppas att det ska gå över snart. Sen så får gubben massera min stela nacke med när han kommer hem.

Så vad händer här idag, nu när jag slappat så i ett par dagar. Har knappt sett åt en lista utan bara legat i sängen större delen av dagarna pga kramperna. Nu har jag endel på listan att fixa iallafall. Ska börja med att städa lite för jag får en kompis på besök om ett par timmar.
Ska bli så kul att se henne för nu var det evigheter sedan. Vi som alltid har brukat setts regelbundet. Man jag har nog varit den mest osociala som finns ett tag här nu. Jag har genomgått en personlighetsförändring. Har alltid behövt ha mycket folk omkring mig jämt men nu så längtar jag mest efter min säng hela dagarna.

Sen i eftermiddag blir det veckohandling, hade tänkt klara av det medans barnen är på skola och dagis men imorse när Martin skulle ta på sig sina skor så upptäckte vi hur svårt han hade med det och när vi kände på skorna så var tån ända fram. Så vi måste hitta nya skor åt honom för han ska ju inte behöva ha för små skor prinsen. Blir nog ett par kavatstövlar igen för de har varit så himla bra och inte släppt in någon väta och varma och goa har de varit med.
Men iallafall så behöver jag ha med hans fot när jag ska handla så då får vi ta den senare.

Bibblan är en annan sak jag måste ta tag i nu, helst i måndags. Vi hade lånat böcker som gick ut i måndags. Så nu ska jag kika på vilka som vi kan låna om och vilka jag måste ta med till bibblan idag. Tur att man kan fixa mycket via internet, så himla smidigt att kunna låna om hemifrån.

Ja nu är det nog dags att sätta igång här om jag ska bli klar om cirkus två timmar plingar det på dörren och då ska jag stå färdig här med ett skinande hus. Nä det var väl inte riktigt sant, det orkar jag inte. Men dammsuga ska jag iallafall.

*kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0