Långprommenad och slappande framför tvn. :-)

Vaknade som vanligt runt nio-tiden. Jag måste börja ställa klockan, det känns som halva dagen gått när jag kliver upp vid den tiden, åtta är en bra tid. :-) Fick bråttom när jag såg vad klockan var, ville hinna duscha, klä barn och käka frukost innan bvc vid halv 11. Men så bad jag gubben kika en gång till vilken tid bvc var och då visade det sig att bvc var först imorgon. Så då blev morgonen genast bra mycket lugnare. Så imorgon ställer jag klockan så slipper jag jäkta. 1½ timme att fixa iordning 7 personer på med allt vad det innebär är lite för lite.

Efter att barnen lekt nån timme började de bli lite härjiga vilket de kan bli när de varit inne för mycket så då bestämde jag och gubben oss för att en prommenad skulle göra susen. Passade på att ta svängen runt affären och apoteket med. Tror vi var ute och prommenerade i ca 1 timme och 40 min, rätt bra av Gabriel och Martin att orka gå så länge. Jag är stolt över dem, inte mycket gnäll alls från dem.

Väl hemma var vi genomfrusna och vad är godast då om inte varm oboy.


Idag var vi bjudna ner till barnens farmor och farbror. Men jag kände mig så sliten efter att ha varit vaken inatt, Anton krånglar lite. Så jag stannade hemma med Cornelia. Det blev rätt lugnt här hemma när hela högen åkt och jag njöt av tystnaden. Visst Cornelia tjorvade sig lite och ville inte sova och passade på att göra två mega kalas. Så det var lite spring upp och ner men iallafall så var det bra mycket lugnare än när hela högen är hemma. Hann kika på min såpa med som jag missat sen barnen fick jullov. Men det hade inte hänt så mycket där utan man var inne i den direkt.

Nu på kvällen så har jag, gubben och Amanda spelat bowling på wiin.

Superkul, jag vann bägge gångerna. :-) Ska dra igång med wii fiten med nu när jag börjar bli piggare efter förlossningen. Ska bli så skönt att komma igång och röra på fläsket. Ska bli ett sant nöje att se det försvinna mer och mer allteftersom tiden går. Kommer inte sakna det det minsta.

Nä nu ska jag ta och plocka fram lite kläder till barnen imorgon så jag slipper stressa med det sen ska jag se om jag kan ta och plocka upp min nya dator och installera den.
Imorgon efter bvc ska jag iväg och försöka hitta mig vinterskor, mina är så dåliga, ska även in en sväng på kappahl och hm och se om jag hittar några fynd till barnen. Sen har vi nyårshandling på listan med. Idag lyckades vi äntligen enas om mat på nyår, både vi och det paret som kommer hade tänkt i samma banor. :-)

Ha en fortsatt trevlig kväll och ta hand om er. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tycker alltid du gör så mkt med dina barn . du är så otroligt duktig och orkesfull!!! :)



Vi funderar på att köpa ett nintendo wii

så jag undrar vad det där fit e för ngt?

kraaam

2008-12-29 @ 21:06:26
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Pia

Oh vill så gärna se kort på dina barn :) var så länge sedan jag såg dem!

Ja eller hur är Wii roligt! Har det oxå hemma och brukar spela tennis och bowling med Sebastian :)

2008-12-30 @ 17:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0