Luciafirande och en väldig massa snö.

Idag var det luciafirande på Amandas skola och första gången som hela familjen skulle iväg på något. Var lite nervös innan för hur det skulle gå, vem skulle trilskas. Men nejdå, ingen gjorde det alls. Det gick hur bra som helst och i tid kom vi med.
Det var så mysigt att få se ett Luciatåg och Amanda skulle spela tvärflöjt. Jag var stolt som en tupp när hon spelade, min underbara dotter. Det var så kul att hon vågade spela inför alla. Hon kan vara rätt blyg ibland.

Sen så fastnade jag ett tag på skolan med då många ville komma och kika på Cornelia. Bäbisar är ju ett dragplåster så är det bara. De är alldeles för söta för att man ska kunna låta bli att kika på dem. :-)

Efter lucian tog jag och Cornelia det lugnt resten av dagen. Vi låg och sov en stund på soffan medans gubben och grabbarna var hos tandis. Och vi låg även och sov en stund på eftermiddagen när gubben tog med sig barnen till pulkabacken. Det har ju snöat så mycket här nu och då får man passa på så barnen får åka lite. De gillar det skarpt alla fyra. Ja Amanda och hennes kompis var kvar i pulkabacken rätt länge.

Nu har jag påbörjat mitt listskrivande igen, äntligen. Det är för jobbigt att inte ha full koll tycker jag. Men det är inga dagslistor som jag hade förut utan jag har en innan-jul-lista nu. Så den ska vi väl försöka beta av. Har försökt vara realistisk med vad vi ska hinna med för vi måste ju hinna njuta och mysa en massa med barnen med.

Barnen här vill så gärna klä granen och ställa fram lite tomtar. Vi har alltid brukat gjort den bara någon dag innan julafton och det är mest min gubbe som vill vänta för att det är så det ska vara, blir lite mer magiskt över det hela då. Men i år blir det nog annorlunda för det är ju ändå mycket för barnens skull hela julen och klart man vill att de ska få ha det mysigt länge. Så i helgen tänkte jag nog ta och få fram granen, kanske baka lite julgodis och pyssla. Sen så blir det lite besök av min mamma och svärmor med, kanske syrran med gubbe om hon är piggare. Eventuellt skulle det komma ett par vänner hit med och jag hoppas så att de kan då vi kan för jag är så sugen på att träffa folk. Var ju näst intill folkskygg i slutet av graviditeten då allt bara gjorde ont hela tiden.

Nä ska försöka avsluta dagen nu och gå och lägga mig, man vet ju inte hur lillan kommer att sova eller Anton för den delen som är den som sovit sämst av barnen de sista dagarna då han hostar på nätterna.

*kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0