Mysfredag och Kung Fu Panda!

Äntligen fredag, denna vecka har varit seg då jag mått så dåligt hela tiden. Ja igår var ju en riktigt trevlig dag. :-)
Men fredagar är ändå bäst då vi har mysfredag hemma.

För och eftermiddag innan gubbe och barn kom hem så fördrev jag tiden med lite tvätt och surfning. Inget spännande alls.
Hamnade framför Operah och fastnade där när det handlade om polygamistsekten i Usa.
Utan att trampa någon på tårna så tycker jag det är fruktansvärt när man gifter bort tjejer i 13-14 års åldern och ännu tidigare. Tänkte på Amanda, tänk om hon hade blivit bortgift om ca 4 år till någon äldre gubbe. Nä gud förbjude. Jag blir så upprörd när jag tänker på det, att det finns de som lever så. Stackars barn.

Från det ena till det andra, när vi hämtat barnen så var vi ute och grejade ett bra tag. Barnen byggde snögubbar och snöhästar och jag och gubben bytte i kaninburen och satte upp lite mysbelysning i trädgården. Det är så mörkt tidigt nu så man vill gärna ha mycket ljus omkring sig. :-)

Blöta och trötta kom vi sedan in för att laga till den vanliga fredagsmaten, tacos. Ja barnen älskar det men jag kan inte förstå att de inte tröttnat. Men förvisso kan man variera sig massor när det gäller tacos och det gör ju jag och gubben men barnen vill ha samma sak varje fredag. Ja bara de är glada så är jag glad. :-)

Efter mat, satte vi oss i soffan och läste dagens adventssaga, mycket uppskattad av barnen. Men mysfredag innefattar oftast också mysfilm och idag var det Kung Fu Panda som stod på menyn.



Ibland har jag inte varit helt förtjust i de filmer vi sett, har blivit mer kräsen av mig. Men denna gillade jag faktiskt. Han var så söt pandan och rolig. Barnen gillade filmen jättemycket och ville se den snart igen. De skrattade gott vid många tillfällen. Så jag får lov att rekommendera denna film.

Annars så hoppas jag att lillbäbis föds snart. På måndag går tiden ut och jag vill ha tillbaka min kropp igen. :-)

Ha en fortsatt trevlig helg. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja hoppas det blir friska snart.



Jaha där ser man ^^

ja den e grymt rolig ^^ hihih



ha det toppen

kraaaaam

2008-12-05 @ 22:17:29
URL: http://familjenav6.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Kikar in från FL Hoppas din 5a kommer snart!

Jag får vänta ett tag till på min ;-)

Kram millis är jag / på FL

2008-12-06 @ 20:10:56
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Pia

Grattis till lilla dottern!!!!

2008-12-08 @ 18:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0