Nybakat bröd och Julkalendern!

Idag har jag varit rätt flitig här hemma, ja inte bara jag utan även min gubbe när han kom från jobbet.
Skrev äntligen klart adventssagan idag. Inte en minut för tidigt då den börjar idag och barnen skulle få ta del av den när de kom hem från dagis och skola.
Denna adventssaga handlar om barnen, framförallt om Amanda, Gabriel och Martin som råkar ut för en massa konstigheter varje dag. De blir förtrollade, saker försvinner ja helt enkelt en massa olika tokigheter varje dag. I slutet av adventssagan kommer de på vem som spelat dem alla spratt och varför och då börjar jakten på att rädda julen. För den var i fara.
Vet inte hur många timmar som vi lagt ner på denna saga men det är åtskilliga, har suttit vaken till efter klockan ett varje natt ett tag nu. Men nu är den färdig och det känns så roligt. Barnen satt tysta och lyssnade på sagan och sen hade de en massa funderingar på varför saker hänt. Ja de fick ju bara höra första delen idag, imorgon kommer nästa. Har skrivit ca 2 a4 sidor per dag.
Lägger in en bild på adventskalendern med alla delarna upphängda.



Efter att kalendern var klar var det matlagning på g, jag kokade även fudge. Har fått lite dille på det. :-) Gubben min passade på att baka bröd, så smarrigt med nybakat bröd. Sen var det skjutsning och hämtning av Amanda på karaten, få barnen i säng innan man trött kunde stupa ner i soffan och kika på Heroes.
Nu ikväll känns det rätt gött att man inte har en lång lista att göra. Gubben sitter med lite tradera auktioner och jag bara slösurfar. Ska försöka komma i säng i tid ikväll, vill läsa mer i min bok.

Sen så får vi se om lillbäbis behagar komma inatt eller imorgon snarare. Men det lär nog alla gånger dra igång på natten. Det är samma visa varje natt, jag tänker, i natt kanske det är dags.
Måste ta tag i att packa bb-väskan med. Pinsamt nog har jag inte gjort det och det är väldigt konstigt för att vara mig. Jag som annars är ett sånt kontrollfreak som vill ha minsta detalj planerad. Men inte denna väska. Jag har inte kunnat förmå mig och packa den för jag har inte velat att hon ska dyka upp förens nu då det varit så mycket att göra här hemma. Men nu är jag redo så då borde väskan packas. Jaja jag tar det imorgon för inatt är det inte dags. :-D Haha!

Nä nu ska jag återgå till slösurfandet. Kika på lite klädsidor och fundera på vad jag vill köpa in för något till barnen. :-)

Sov så gott nu allihopa. *kram*

Kommentarer
Postat av: flowie

Men vad duktig du är, vilken rolig idé att göra en adventssaga. Kan tänka mej att barnen tycker den är jättespännande :-) tänk om en annan va bra på o skriva.

Hoppas du kommer i säng i tid o kan läsa i din bok. Vad är det för spännande bok du läser?

kram!!

2008-12-01 @ 23:02:05
URL: http://http://flowie.blogg.se/flowie/
Postat av: Werali

Vilken otroligt bra ide med en saga i adventskaendern! Duktig du är som har fantasi att skriva en också!



Hoppas bebis är på G snart. Inte lång tid kvar nu =)



Kram

2008-12-02 @ 11:26:17
URL: http://www.werali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0